Vilken säng?

Vi köpte IKEA-sängar av någon slags "mellanpris"modell för 10 år sen. Till dem köpte vi Tempurmadrasser (tja, ett annat märke, men i princip samma madrass). Jag kunde INTE sova på den alls; det blev för mjukt.

Nu är hela IKEA-sängen för mjuk (min är rätt nerlegad) så vi tittar på ny säng och funderar på kontinentalmodell. Jag behöver nog lite hårdare underlag; partnern behöver mjukare. Vi har kikat lite på Mio och de tycks ha en del att välja på i olika prisklasser.

Tempur är inte att likna vid andra märken som ska vara samma ungefär. Det är väldigt speciellt med just Tempur. Den är snarare hård än mjuk.

Vi har vanliga bottnar från IKEA men lade på annan resårmellandel för att dels få kontintentalsäng (högre) och bättra på liggkomforten. Blev mycket prisvärt.

Jag har aldrig sett Tempur kopior ... daremot har jag flera ganger sovit pa Tempur madrasser, bade som relativt tunn baddmadrass och som en ganska tjock "pillow top" madrass och som den egentliga madrassen. Jag tycker fortfarande att det ar det mest hemska man kan sova pa och ar det inte svinkallt i sovrummet svettas man ihjal dar madrassen sluter runt en.

Jag har aldrig sett Tempur kopior ... daremot har jag flera ganger sovit pa Tempur madrasser, bade som relativt tunn baddmadrass och som en ganska tjock "pillow top" madrass och som den egentliga madrassen. Jag tycker fortfarande att det ar det mest hemska man kan sova pa och ar det inte svinkallt i sovrummet svettas man ihjal dar madrassen sluter runt en.
Dessutom - om man som jag har muskelvärk och behöver byta sovställning rätt ofta så vaknar man en väldig massa gånger av att man ligger knöligt. Rena puckelpisten innan den mjuknat och format sig igen. Har testat en natt på hotell och aldrig mer! Det blev inte mycket sömn den natten.

Jag har nu testat Hästens med tagelmadrass som jag tyckte saknade svikt i fjädringen, DUX ganska mjuk med riktigt bra fjädring och en vanlig skumgummimadrass ovanpå en väldigt hård Lagan resårmadrass och bäst att sova på är helt klart skumgummimadrassen även om jag gillar spänsten i DUX fjädring. Skönast är nog skumgummimadrass ovanpå träbotten är min slutsats.

Har en kontinentalsäng, "Happy" 180 * 200 med en 6 cm polyeter bäddmadrass. Det är en "hård" modell, med de passar min rygg perfekt. Köpt hos Furniturebox, finns även på Mio om man vill testa. Dock billigare att beställa på furniturebox.

Hade en super mjuk ikea 120*200 säng innan.

Tack vare denna tråden tog jag tag och mätte min madrass också. Har sovit jättedåligt och tycker det känt son om den lutar.
Jag hade rätt visade det sig, diffar mellan 16.5 och 18 cm hög madrass beroende på var jag mäter.

Nu kommer det svåra, hitta kvittot....

En IKEA från 1987, dock med bäddmadrass uppgraderad 2006 (också IKEA). 2 x 90 cm. Den har varit suverän men börjar faktiskt bli lite svankig. Så jag får väl inse att den inte kommer hålla tills jag är pensionär ;).

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
636
Senast: movi
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 067
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Har köpt en Ikea Stavanger fast. (Resårbotten) Eftersom jag är tung (+120 kg) tog jag en fast men den är som att sova på en dörr. Blir...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 545
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar