Vilken säng?

labb

Trådstartare
Köpte en Hästenssäng med tagelmadrass och allt, har testat två nätter men gillar den inte alls. Funderade ett tag på att dissekera den och använda delarna för att reparera min gamla säng men besinnade mig.

Tempurmadrasser kanske kan vara något?

Vilken säng har ni och hur är den i sovkomfort?

Köpte en Hästenssäng med tagelmadrass och allt, har testat två nätter men gillar den inte alls. Funderade ett tag på att dissekera den och använda delarna för att reparera min gamla säng men besinnade mig.

Vi har en "omärkt" säng som ska ha tillverkats i Duxfabriken. Vi har haft den i 15 år nu och är fortfarande väldigt nöjda. Vi har "hård" madrass.

Vi har en 210x210-säng från Mio. Den är underbart skön!

Vi köpte ny säng i lördags, det blev en sagvåg från Ikea (tror den hette så) och vi är supernöjda!

Vi snålade dock på bäddmadrass och kommer nog byta ut den.

Tempurmadrass har jag, och där sover jag ytterligt utmärkt.

Har en Carpe Diem. Det som kändes skönast i affären var en Hästen men jag backade för all skötsel som madrassen kräver, samt att den får många negativa omdömen när man läser om den.

Carpe Diem har dock en hel annan känsla än Hästens och Tempur, mer svikt och sväv. Jag gillade också Dux, även den med sviktkänsla.

Om du tittar på premiumsängar, försök förhandla om priset. Konkurrensen i branschen verkar vara stenhård, när jag backade för priset prutade säljaren i varuhuset själv i omgångar ner priset med nästan en tredjedel. Annars hade det fått vara.

Om du tittar på premiumsängar, försök förhandla om priset. Konkurrensen i branschen verkar vara stenhård, när jag backade för priset prutade säljaren i varuhuset själv i omgångar ner priset med nästan en tredjedel. Annars hade det fått vara.

Kanonbra tips!

Jag köpte iofs en begagnad så jag gav inte mycket trots att den var nästan ny.

Vi har en Carpe Diem Kornö. Har haft den i ett år nu och fortfarande tänker jag varje kväll och morgon på hur himla skön den är.

Jag håller med mandalaki, pruta. Nu var iofs sängen nedsatt redan från början, men vi fick skaplig rabatt ändå, halva priset på gaveln, gratis sängben och madrasskydd och sen ett par tusen i ytterligare rabatt för att runda av priset.

Jag mitt pucko köpte en IKEA-säng 2007. Efter bara ett par år blev den märkbart svankig i mitten. Nu är den rätt förfärligt. Och då är det ändå den dyraste de hade då - en Skien.

Jag har inte råd att byta den och muttrar varje dag över hur usel den är.

I början var den dock himmelsk...:(

Tempurmadrass är fantastiskt. Den har nog bokstavligen räddat mitt yrkesliv.

Vi har IKEA-bottnar (två 90-sängar) med resårplymå på (180 cm) och sedan tempur på detta. Högt och SKÖNT.

Jag mitt pucko köpte en IKEA-säng 2007. Efter bara ett par år blev den märkbart svankig i mitten. Nu är den rätt förfärligt. Och då är det ändå den dyraste de hade då - en Skien.

Jag har inte råd att byta den och muttrar varje dag över hur usel den är.

I början var den dock himmelsk...:(
Det gjorde jag också, 2005.

Den har vi fortfarande jag, mannen och på morgnarna även schäfern och sonen. Detta trots att det är en 140 säng med svank i mitten. :cautious:
Längtar jag tills huset är utbyggt och vi inte sover i vardagsrummet längre så att v kan köpa en ny, stor säng? Inte alls:angel:

En Kungsängen kontinentalsäng av dyrare modellen som är suverän. Helt underbar för både mig med ischias och mannen med ryggoperation i bagaget.

Vill bara säga att ge inte upp på en gång, kroppen behöver ett bra tag på sig när man byter säng, du måste ge den ett tag :)

image.php

Någon som har erfarenhet av liknande sängar?

Idag har jag legat i typ 20 stycken sängar. Till slut kändes alla likadana.

Alla försäljare säger att deras är de bästa och mest prisvärda inom området... Kommer sluta med en tältsäng!

Hur mycket pengar ska man egentligen lägga? Hittade en härlig på Mio, men 13 000:- utan gavel kändes saftigt...

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
636
Senast: movi
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 067
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Har köpt en Ikea Stavanger fast. (Resårbotten) Eftersom jag är tung (+120 kg) tog jag en fast men den är som att sova på en dörr. Blir...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 545
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar