Vilken sadel tror ni ligger bra på denna damen?

Shark

Trådstartare
Vad tror ni? jag är ute efter en sadel med djup sits och gärna en del stöd för benen. Hon kan ej ha sadlar som är "takformade" utan behöver lite bredare upp till så att säga.

Sv: Vilken sadel tror ni ligger bra på denna damen?

prestige leonardo tror jag inte skulle va helt fel på henne! är verkligen en kanonskön sadel

Prestig eller Wellington ;)

Jag tycker att Prestige's sadlar är helt underbara, brukar passa de flesta.

O jag säger helt tvärtom...:grin: Din häst är ganska rak o blir säkert ännu rakare vid arbete o kan omöjligt ha en så böjd bom som Prestige eller Wellington.

Morris & Nolan
Jeremy Rudge
Jensen
Albion K2

Är några förslag på sadlar med rak bom.

Min tanke också...lägger till Kieffer och Amerigo, iofs brukar de passa hästar med mera manke, denna ser inte ut att ha mycket manke alls! ;)

Albion SLK är inte svängd alls. Min häst hade tidigare Wellington men jag var tvungen att byta när hon raknat betydligt. Min nya SLK passar utmärkt :)

Albion SLK är inte svängd alls. Min häst hade tidigare Wellington men jag var tvungen att byta när hon raknat betydligt. Min nya SLK passar utmärkt :)

Tja, allt i livet är relativt...:angel:;) En Wellingtons bom är som ett U (lätt överdrivet...) och en SLK är inte så svängd men jämför du med K2, JR och M&N så är SLK mycket mer svängd. Hade en K2 själv förut o kompisen en SLK, SLK:n släppte som hejsan i bak på min raka pålle medan den låg utmärkt på hennes normal svängda häst.

Sen har ju du den senaste varianten av SLK o den har jag inte provat men dt verkar inte vara aktuellt för TS med en splirrans ny sadel....:cool:

Men nu skojar du lite va?:D Prestige o Albion SLK är svängda o M&N är rak i bommen....hur tänkte du nu?:confused:

nix skojar inte.
Beroende på hur hästen ser ut under arbete så skulle möjligen något av mina förslag passa.

Antingen ser den ut som den gör eller så bli den rakare vid arbete.

Men nu skojar du lite va?:D Prestige o Albion SLK är svängda o M&N är rak i bommen....hur tänkte du nu?:confused:

Lägger mig i lite här :) Min ponny har en Kentaur Medea i dressyren, dock nåågot för rak., inte mycket. Sen så har han en Dominus i hoppning, relativt böjd bom. Båda passar. Så det är väl inte omöjligt att hösten kan ha båda sadlarna? :)

Senast ändrad:

Lägger mig i lite här :) Min ponny har en Kentaur Medea i dressyren, dock nåågot för rak., inte mycket. Sen så har han en Dominus i hoppning, relativt böjd bom. Båda passar. Så det är väl inte omöjligt att hösten kan ha båda sadlarna? :)

Det skulle jag gärna vilja se bilder på? Menar du att sadlarna följer rygglinjen utan att du stoppar upp med pad?

Nu vet inte jag hur Kentaurs bommar är men det låter inte så troligt iaf.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka