Vilken sadel till liten tjockis med kort rygg?

Sv: Vilken sadel till liten tjockis med kort rygg?

Okej,joo men det bästa är ju att åka o prova en!!!
Det kan ju vara så att sadeln finns i lite kortare och mindre storlek ,eftersom att Popcorn kan ha den till sin islänning!.:)

Henri de Rivel treckener är en bra sadel med kort anläggningsyta och den finns i breda storlekar. Den passar bäst hästar med en lite rakare kort rygg. Dessutom är priset överkomligt, tror att KÅ tar knappt 9.000 för den (hon är billigast i landet). ;)

Haha , den passar även till en lång svängd rygg :idea:

min korta tjocka häst har en wintec dressyr 17".
den med luftstoppning.den är ok.lite halkig om man är van med lädersadel.det 'enda negativa är att den även e halkig på hästen.vi har en tunn "gummimatta" under o då är den helt bra.

har funderat på en barefoot london.men är den för lång???
vad tycker du popcorn?

Jag tycker inte att den är för lång. Skickar här en bild på min Barefoot London:

Vi har också en liten tjockis med kort rygg.
Det tog lång tid innan vi hittade en sadel som passade honom riktigt bra. Under tiden har han provat en del olika sadlar, både vanliga och bomlöst.
Vi har också provat olika sadelprovare, och min uppfattning är att alla inte är lika noggranna...

Nu har han en Harry Dabbs dressyrsadel som passar jättebra. Den är ju i och för sig ganska dyr, men det kan ju gå att hitta begagnat....

Wintec dressyr. Om du vill ha en kortare så är det ju bara islandssadlar. Kolla in de nya modellerna från Stübben. PLUS få ner hästen i vikt!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: poetin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar