vilken sadel till arab?

A

Annikan

Hej,
kikar så smått efter min första westernsadel till min unghäst, ett 4-årigt arabiskt fullblod. Har i dagsläget en bomlös Star Trekk men funderar nu på om någon här kan tipsa om en bra,prisvärd sadel som kan passa. Vad brukar exempelvis en arab ha för bomvidd i westernsadlar?

Sv: vilken sadel till arab?

Araber har en alldeles egen bomvidd i westernsadlar :)

Så du ska leta efter en sadel med arabbom helt enkelt! De är oftast rundskurna pga arabens korta rygg men finns även i vanligt skuren skirt.

Jag har haft många araber och på alla har min Crates reiningsadel med arabbom legat kanon, och Crates är ett prisvärt märke som man kan hitta mycket begagnat!

Finns flera bra märken.

Tack för tipset! Ska hålla ögonen öppna efter sådan på begagnatmarknaden då!

Jag har en arabsadel hemma en weavertrail lite äldre som jag har tänkt sälja flera ggr men inte fått tummen ur. Då den inte passar på någon av mina hästar. Men nu kanske jag får användning av den då jag ev får hem ett arabsto. Men de är en annan historia.:angel:

okej - du kan ju alltid PM:a så småningom om den ska ut på marknaden.... Det blir nog inget köp förrän närmare sommaren ändå

Liknande trådar

Western Hej! Rider en häst som är en okänd korsning, troligen arab i henne. Hon är gräns mellan D-ponny/häst. Rider hoppning, engelskt, WE...
Svar
8
· Visningar
2 956
Senast: Oh_really
·
Western Hej! Jag behöver verkligen hjälp! Jag letar westernsadel till min 9 åriga haflinger. Han är rejäl och väldigt vid vid bogen. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 490
Senast: Blimblom
·
Utrustning Hej! Letar sadel till hästen, arab som för tillfället är omusklad. Funderar på om en prestige paris skulle kunna passa? Ska ta ut...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Dragontail
·
Utrustning Hej! Har en sadel på prov som jag funderar fram och tillbaka om, kanske någon här kan hjälpa mig tänka "rätt". Häst är en mycket...
2
Svar
29
· Visningar
2 942
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V