Sv: Vilken ROLIG semester jag kommer ha då!!(varning för äcklig bild)
Jag fick en av mina raskatter biten av en pittbull....
Grannen bredvid på samma våningsplan hade sin hund lös när h*n kom utifrån, dom hade blivit tillsagda att inte ha den lös då den har tidigare historia med kattdödande då dom bodde i en annan stad....
När jag öppnade dörren för att hämta posten slängde sej hunden in, tryckte mej upp i väggen, såg en katt mitt i köket och flög på den.
Kan säga att jag skrek grät och först välte köksbordet över hunden, bordet är i furu, tog sen en köksstol i bok och stod och slog den över huvudet upprepade gånger för att få hunden att släppa katten...
Han hade katten i munnen så att huvud och framben stack ut på ena sidan av huvudet och bakben och svans på andra sidan, och ryggen var alltså in mot hundens huvud...
Hur länge jag slog vet jag inte men helt plötsligt släppte hunden katten, som till min stora glädje sprang ur köket.
Hur jag sen fick ut hunden ur lägenheten minns jag inte längre...
Sen kröp jag in under sängen och plockade ut katten kollade att den inte var helt sönderbiten, ringde till djurssjukhuset, gick upp på vinden och hämtade en transportbur, ringde kompisen som som tur var var hemma och kunde köra oss till vet....
Jag vågade knappt titta på katten förräns vi kom in rusande till vet och jag skrek att det är vi med pitbullbitna katten och rusade förbi och in på närmaste undersökningsrum, där jag föll ihop och började störtgråta.....
Vet tog ut katten och konstaterade att det inte var mycket blod i pälsen vad hon kunde se, men att han genast skulle röntgas och sen ges dropp m.m. då han var nästan helt vit på slemhinnorna...
Nästa jag minns är att vet talade om att han var inte helt sönderbiten !
Ryggen och alla ben var hela, men att dom skulle behålla honom ifall han hade någon inre blödning förutom den kraftiga chocken han var i...
Detta är en katt som i vanliga fall är mycket pratig och alltid tydligt talar om när han är missnöjd med något, och att han nu var helt tyst skrämde mej mest.....
När han sen väl fick komma hem var han tyst i flera månader innan han började "prata" igen....
Han var tydligen helt full med blåmärken och öm i hela kroppen med ett tiotal "skrapsår" efter tänderna men annars hade han inga allvarligare skador, men utan intensivvård med dropp och smärtstillande kunde han ha strykit med av chocken....
Hundägaren betalade hela räkningen utan att pruta....
Då jag visste hur mycket ett husdjur betyder nöjde vi oss med att dom betalade plus att hunden ALLTID skulle bära munkorg när den var utanför deras lägenhet och kopplas fast i en ring inne innan dom öppnade dörren....
Våran katt lever fortfarande nu 8 år senare medans hunden fick tas bort pga åldern i höstas....
Ojdå, nu blev det en LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG utvikning utanför trådens ämne, men jag hoppas att TS har överenseende med det....
Har också haft en häst som fått en ful skada på benet efter att ha skenat genom några kohagar med taggtråd efter den hade trampat i ett jordgetingbo...
Vi la massor med Helosansalva i såret 2-3 ggr dagligen tills det läkte ihop. Det tog ca 1 månad allt som allt. Idag finns inte ens ett vitt hårstrå som vittnar om att den varit skadad där.
Så lycka till nu med BÅDE häst och hund....