Vilken ras?

Sv: Vilken ras?

Jag har hört att vinthundar är väldigt mysiga och bra psyke. Stämmer det? Egentligen tycker jag dom ser lite läskiga ut med så uppdragen mage, men som sagt.. jag bryr mig inte alls om hur hunden ser ut, förutom strl mässigt, sålänge den passar in i mitt liv :)

Labbar tycker jag är superfina.. men jag har ingen aning om hur dom är i beteendet/psyke.. Vad man hör runt omkring verkar det ju iaf vara en bra stabil hund?

Mina hundar mår inte dåligt.. Även fast vi inte hinner ta långa promenader varje dag så får dom ändå röra på sig ordentligt.... Vi har egen gård så hundarna e ute nästan jämt.. Å dom e trötta å glada på kvällen när det e sovdags...

Labbar tycker jag är superfina.. men jag har ingen aning om hur dom är i beteendet/psyke.. Vad man hör runt omkring verkar det ju iaf vara en bra stabil hund?

Ja Labradoren e en trevlig hundras... Har mött på många å dom e mkt sociala å tillgivna hundar... Å livsglada.. Enligt mig e de en hundras med bra psyke...

Hej!
Alltid bra att planera i tid ;)
Då har du nog hittat din drömras lagom till det är dax att skaffa en.

Om du är intresserad av vinthundar men tycker deras magar kan se lite otäcka ut så kan du kika lite på faraohundar. Dom är också "springa snabbt" hundar men har inte riktigt samma uppdragna buk.

Jag har en faraotjej och hon är underbar :love::love::love:

Annars gillar jag flat också, mycket trevlig ras!

Lycka till

Ingen som säger att dina hundar mår dåligt, men vi säger att av de raserna du föreslog så måste man vara beredd på att ge en hel del mer motion än vad TS skrivit att hon vill ge :)

Och då är det kanske fel raser att tipsa om, trots att dina två hundar mår bra av den lilla motion ..

googlade faraohunden, ojj sicken sötnos!! Har du ngr bilder på din? Det finns ju hur mkt raser som helst att välja mellan.. Alla är såå fina!

Samojeden kanske.. De e oxå en trevlig hundras.. Å extremt söta e dom... Nu kmr väl säkert nån klaga på de valet oxå... Jag har iaf bara positivt å säga om Samojeden... :)

Sen e väl mina hundar lite speciella oxå kanske.. För rottisen har problem me ryggen å Schäfern har Epilepsi... Dock ingen av dom som lider stort av detta...

Jag tipsade inte efter hur MINA hundar är heller utan jag tipsade om rasen i sig!! Har väl träffat på flera Rottisar å Schäfrar än mina egna... Å jag tycker att det e trevliga raser om man uppfostrar dom rätt...

Har väl aldrig sagt något om att raserna skulle vara otrevliga, däremot behöver dom betydligt mer motion än vad TS angivit att hon vill ge.

Ja Labradoren e en trevlig hundras... Har mött på många å dom e mkt sociala å tillgivna hundar... Å livsglada.. Enligt mig e de en hundras med bra psyke...

Fast så kan du inte säga... *suck*

Har du träffat en jaktlabbe nån gång? De är livsglada så det räcker och blir över, den senaste vi hade rymde hemifrån flera gånger i veckan tills hon blev 13 år, sen blev hon 16 och slutade inte med sina dumheter för det...
Hon åt upp en vägg när hon var runt året, så energin är det definitivt inget fel på. Sen var hon allmänt knäpp och fick inte den stimulans hon behövde, men det är inte så kul med en sån hund när man inte har räknat med det.

Dom Labbar jag stött på var iaf sällskapshundar.. Har inte mött på en jaktlabbe men kan förstå att det är skillnad..

Men sällskaps Labben är trevlig...

Visst har jag bilder på min tjej!
Ska bara fatta hur det funkar att ha som ett litet album här :confused:

Får väl be min sambo att hjälpa mig som vanligt :devil:
ska be han fixa idag!

Faraohunden är en underbar familjehund! Behöver sin beskära del motion, men en långis per dag med lösspringande låter bra!
Sen gillar jag att hon inte har några problem att hänga med i lite högre tempo vid ridning. Har haft både golden och dalmatiner tidigare. Jag märkte att golden killen inte hängde med i de lååånga galopperna.

Dessvärre så har jag ingen egen erfarenhet av Entlebucher Sennenhund, MEN jag blev rekommenderad rasen av en mkt känd Hundpsykolog (ingen reklam...) då jag letade hund, och hon tyckte det var en ypperlig hund som skulle passa mig och min familj. Nu blev det ingen sådan, då jag ville ha en större hund, men än har jag inte släppt taget om rasen!
Det finns inte så många av dem i Sverige så du kanske kan kontakta en uppfödare och kolla lite om kommande kullar - samt om rasen givetvis! Jag tror det är en ras som förtjänar att tittas på, definitivt!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 832
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 442
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 617
Senast: Miks
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 896
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka