vilken ras???

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare NiraK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 924
N

NiraK

funderar på att skaffa en liten vän till min innekatt. Har tänkt mig en raskatt. Men vilken ras.

Har följande krav

* Finlemmad, stora öron, kort päls (men ej naken ;) )
* smart
*pratsam
*social

Tips??

Nirak

Sv: vilken ras???

Är inte de extrema i sitt utseende? Gillar inte riktigt nospartiet på dom.. men jag har lite dålig koll :o
Har en gatukorsning :angel: nu.. vill ha nåt liknande honom men lite spenstligare

eskilinpersonliten.jpg

Nirak

Devon säger jag, partisk som jag är! ;) Dock vill jag minnas vid att du inte riktigt gillade pälsen på dem (riktigt underligt, det finns väl inte mycket underbarare än en härlig tjock devonpäls :love: )
Aby kanske? Fast devonerna har ju större öron :angel:

Jag känner spontant att en aby säkert skulle passa dig utmärkt! Otroligt vackra och trevliga katter...

raderat--

*tioooooooooooo*

Senast ändrad av en moderator:

Jag har faktiskt haft en abessinier, gillade hans temperament väldigt mycket.. dock skulle jag gärna ha nåt lite nättare.. Men det finns kanske variationer i rasen också?
Gillar typen på cornish rex men inte pälsen.. vill ha en kort, silklig rak päls ;)

Nirak

Jag har faktiskt haft en abessinier, gillade hans temperament väldigt mycket.. dock skulle jag gärna ha nåt lite nättare.. Men det finns kanske variationer i rasen också?
Gillar typen på cornish rex men inte pälsen.. vill ha en kort, silklig rak päls ;)

Nirak

Den amerikanska typen tror jag är lite nättare och de har större öron. Vet inte hur pass vanlig den typen är i Sverige men i Danmark finns den iaf.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 813
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 738
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 354
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått... 2
Svar
33
· Visningar
1 864
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka