vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

*kl*

Antingen blir det:
Collie - Har det nu och älskar dom, men svårt att hitta en hund med bra psyke OCH extriör. :crazy: :love:

Napolitansk mastiff - De är så majestätiska. :love:

Men får jag välja helt själv så väljer jag Maremmano-Abruzzese :love: :love: :love:
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Det kommer helt klart att bli ännu en Breton inom det kommande året.

Någon gång i framtiden när jag har mer utrymme skulle jag vilja ha en Irländsk Varghund, men trots de kommer det nog alltid att finnas en breton i mitt hus.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

hemlig skrev:
Precis som det låter...en bullterrier fast mindre. Jättehärliga, i alla fall de jag träffat.
okey då är ja me, då fattar ja:rofl:
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Ferrari skrev:
Nästa hund kommer ju den 17 juni och det är en phalénegrabb.
Därefter kommer en liten phalénetik komma i slutet av 2009.

Phaléne nummer 2 får såklart vänta om jag inte har tid eller möjlighet för tillfället. Men så som det ser ut nu vill jag gärna ha en tik från den tänkta kombinationen. Fast jobb får komma först.

Jag har ju redan planerat inför en stadig framtid iallafall med hundar:D


planering är bra. jag ska ha allt planerat när jag skaffar min pöjk...
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

fjolltroll skrev:
Min nästa har ju nyss kommit. En cocker spaniel såklart.
Blir det någon mer så blir det förhoppningsvis att jag sparar en valp av egen uppfödning.
han är så söt...är det en han förresten?
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Bellatrix skrev:
En Dogo Argentino hane. Helt klart! :love:
okej dom är skitfina men har hört att dom kräver mycket arbete?
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Tie skrev:
Det kommer helt klart att bli ännu en Breton inom det kommande året.

Någon gång i framtiden när jag har mer utrymme skulle jag vilja ha en Irländsk Varghund, men trots de kommer det nog alltid att finnas en breton i mitt hus.


hmm, vad är en breton för något?

irländska varghundar är mycket fina hundar!:)
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Love_travare skrev:
Border collie, aussie, malinois, rottweiler, bruksschäfer.
Har inte bestämt mig riktigt ännu men troligtvis blir det BC :love:
malinois? min tik är en blandras med terveuren...dom är så vackra!
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

skogsflicka skrev:
Nästa hund blir en boxer.
boxer har jag funderat på, men det lutar nog mot rottis skulle ja tro..
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

_bed_of_roses_ skrev:
jag vill ah en Bodercollie som nästa hundras..men då måste jag bo i hus och ha mycket mark som den kan röra sig på..

Bodercollie är ju bara för underbart vackra och mysiga:love: :love:
dom är verkligen fina, men som du säjer kräver dom väl myyycket utrymme...
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

mm, det är dom.
Jag skulle dock tro att det faktiskt skulle bli en till Dvärgpinscher om jag skulle skaffa en till hund,
min nuvarande hane trivs jag jättebra med så det finns ingen anledning att byta ras.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Jag har en strävhårig tax nu, väldigt trevlig och social hund. men efter honom så skulle jag vilja ha en kinesisk nakenhund. har alltid varit förtjust i dom. :) / Ida
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

*knapplån*
Jag har en blandis just nu och nästa hund blir Grand Danois eller Engelsk Bulldogg (är uppvuxen med båda raserna, så de ligger mig varmt om hjärtat!)
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

ja ska ha en collie :bump: eller en korthårig collie (vet inte riktigt än) eller en mellanpudel-tik :banana:
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

nemi_baby skrev:
hmm, vad är en breton för något?


En Breton är en stående fågelhund. Den är den minsta av de stående fågelhundsraserna. Ett riktigt energiknippe och jaktkompis, men trots detta en underbar hund att ha att göra med hemma och resten av året när det inte är jakt!

Dom kan födas både med och utan svans, men ursprunget var utan svans och de hundar som fick svans kuperades. Idag så ser man hundar både med och utan svans och domaren tar inte hänsyn till hur svansen ser ut eller ska i alla fall inte göra det!;) Dock så ska dom se fyrkantiga ut så det är en fördel med stubbsvansade för svansen kan förvilla och göra att kroppen ser lite längre ut än vad den egentligen är.

Länk till norska bretonklubbens hemsida där det finns mycket bilder!
http://breton.no/index.php/gallery/category/C1/
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

de är så vackra :love: . jag tror jag måste hitta en karl som jagar ;) .men jag måste fråga... NJUCH, vad betyder det? är det en egen kombination av NUCH och NJCH eller något helt annat? en hund var NSUCH, vad är det? som ovan?
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Mallju skrev:
här blir det en italiensk vinthund sommaren 07 :love:


Vad underbart! :love: Jag har en underbar 11-årig vildbasare hemma!

Har du haft en IG tidigare? Om inte, så förbered dig för en MYCKET speciell valptid... Stora och fria landningsbanor är ett måste!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 714
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 294
Senast: linnsan
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 026
Senast: L(i)FE
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp