vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Jag har haft 3 rottisar. Ingen av dom har varit någon skällig hund. Moff så är det bra.
Man får den hund man gör den till. Man skall vara bestämd fast ändå vara mjuk.
Morrpratar gör dom. Mendt läser man lätt och det är inget ont i det.
Vaktig heten tar man ur dom om man inte vill ha det.
Jag har haft 3 rottisar tillsammans med 4 barn
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Dvärgpinscher:love:
Förhoppningsvis inom ett år.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

hummm jag har ju en liten valp på snart 14 veckor, tycker att det räcker tillsvidare eftersom det är min första egna hund
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

En till whippet! :love:
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

karlsson skrev:
Det som "skrämmer" mig mest med rottis är att få en gapig hund. Har för övrigt väldigt bristfälliga kunskaper om rasen, men de negativa bilderna jag har av rasen är just gapigheten (morrpratet/vaktet, vilket säkert ni gillar?), mentala hälsan, risken för könsbunden aggressivitet, framförallt risken att få en dålig hund.

Strävhårig vorsteh är kanske lika mycket "hund", men med alla egenskaper som jag gillar och vill ha.


Vad menar du med dålig hund? Är det det du räknar upp dvs mentala hälsan, könsbunden aggressivitet etc eller menar du något utöver detta när du skriver "dålig hund"? Är det större risk att få en dålig rottweiler än en annan ras? (generellt alltså).

Menar inte alls som en provocerande fråga (om du nu skulle uppfatta det som en sådan alltså) utan är nyfiken...
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Tror hon menar att hon är rädd för att få en DÅLIG rottweiler, man kommer ju inte ifrån att en Dålig (aggressiv m.m ) Rottis är mer att handskas med än en Dvärghund...

Inte att det är större risk att få...
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Det blir helt klart en Pincher ( sommaren 2007 )

leobig3galleri.jpg


Denna bild är lånad från Lilla Enebys kennel...
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Något litet under 10 kg, vallhund av något slag med inte alltför mycket päls och som inte fäller :p finns den hunden?
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Västgötaspets :idea:

Eller en lankashire healer (hur tusan stavas det...?)

//E
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Glimfeather skrev:
Något litet under 10 kg, vallhund av något slag med inte alltför mycket päls och som inte fäller :p finns den hunden?

Welsh Corgie eller Pembroke :idea:
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Nja, de får gärna vara fina att se på också ;)

Alla de som ni nämner ser ju ut som västgötaspetsar i formen, haha. Fäller de verkligen inte? Jag är allergisk mot fällande hundar nämligen. Har beardis nu.
 
Senast ändrad:
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

ska åka och hämta min tollarvalp 5 juli så nästa hund har jag ingen aning om. lite för tidigt för att börja tänka på det nu. :)
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Jag kommer nog med största sannolikhet ta en valp efter min rottishane när det blir aktuellt :)
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

En mindre hund, typ finsk Lapphund, Tollare, Kelpie (stockdog), Cairnterrier, Pappillon (stavning?) eller nåt sånt. Vi har inte bestämt oss. Vi vet bara att det blir inte de närmaste åren och det blir en mindre hund.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

När jag någon gång i framtiden (läs om ett flertal år när utbildning och liknande är avklarat) skaffar hund kommer det med största sannolikhet vara en shiba.

 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

*KL*

Jag vill ha en Jack Russel ! :love:

Vi (mam. mams man Kent och jag) har nu en drever
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

min nästa hund hund är en amstaff/staff korsning :love: som jag har tingat...får hem henne om åtta veckor:) jag längtar så mycket :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 714
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 294
Senast: linnsan
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 026
Senast: L(i)FE
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp