vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

nemi_baby skrev:
aha aj då. då var det inte så smart. har hört att troligtvis så för föräldrarna över det dom har till valparna. när skaffar du din tik då? jag vill ha valp igen, men har bestämt mej för att vänta ett tag.

Nja det är ju genetiskt men båda föräldrarna har UA på höfter alltså inga höftfel så som sagt det kan bli så ibland att kombinationen av hane och tik blev tokigt. Tråkigt men det är ju så det är när man håller på med uppfödning. Ibland blir det bra och ibland inte som man tänkt sig tyvärr. Jag får hem tiken i sommar då hon är 8 veckor..Hon är inte född ännu heller men jag har en bra uppfödare som jag skall ha ifrån så tiken är parad nu så får vi hoppas att det blir valpar och bra valpar :)
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

nemi_baby skrev:
säger samma sak som Kimz0r skrev..:)
ingen utställningsschäfer..
ska träna/tävla bruks med min nya hund..så därför passar en brukschäfer alldeles utmärkt!
dels för att det är schäfer (har en gubbe här hemma redan) och jag älskar schäfrar och dels för att det finns sk "bruksschäfrar" som lämpar sig bättre åt det jag vill göra än vissa andra raser gör..:)
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

En till Dvärgpinscher, eller en Staff.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Schäfer, om nu inte en speciell Rottweiler ynglar av sig med lämplig tik. Det är enklare att hitta en bra schäfer än en bra rottis och jag vill ha en förigare hund än vad rottisen är. Är trött på att se hunden peka finger.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

jaktlabbe, bruksschäfer, kelpie eller jaktgolden. velar fram och tillbaka mellan de raserna.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

har ju alltid drömt om en karelsk björnhund... men det ligger nog en bra bit in i framtiden. Jaktlabbarna har jag fått upp ögonen för på sista tiden. eller en smålandsstövare, eller varför inte en tysk jaktterrier. Fast förmodligen blir det väll en tax, har ju svårt att skilja mig från de små liven.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

En till staff helt klart. :)

Om jag bodde i hus skulle det kanske bli en cane corso, är lite fundersam på storleken bara. Å andra sidan har de ett lugn som staffar saknar :D
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Flinisen skrev:
Nja det är ju genetiskt men båda föräldrarna har UA på höfter alltså inga höftfel så som sagt det kan bli så ibland att kombinationen av hane och tik blev tokigt. Tråkigt men det är ju så det är när man håller på med uppfödning. Ibland blir det bra och ibland inte som man tänkt sig tyvärr. Jag får hem tiken i sommar då hon är 8 veckor..Hon är inte född ännu heller men jag har en bra uppfödare som jag skall ha ifrån så tiken är parad nu så får vi hoppas att det blir valpar och bra valpar :)
hoppas det går väl då. valpar är så underbara
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

glee skrev:
En till staff helt klart. :)

Om jag bodde i hus skulle det kanske bli en cane corso, är lite fundersam på storleken bara. Å andra sidan har de ett lugn som staffar saknar :D
skulle vilja ha en staff eller en bulldogg, men ja tror rottis skulle passa bättre för mej
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

om jag var vuxen och hade ett stort hus+en stor bil skulle jag utan tvekan skaffa en irländsk varghund!
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

lilstar skrev:
om jag var vuxen och hade ett stort hus+en stor bil skulle jag utan tvekan skaffa en irländsk varghund!
Uppfödaren som jag skall ha golden valp ifrån har även Irlänsk Varghund...JÄÄÄÄÄTTTEEEEE stora
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Det blir nog iaf en weimaraner till, kämpar för min championatvalp :)

Annars är jag ju fäst vi terriersen, så det blir nog en tysk, kanske en border terrier, men det lutar mest åt en tysk.

Sen är jag himla inne på östsibirisk laika, har en kompis som föder upp, och jag har blivit omvänd, så det ska jag ha att jaga gris med!!

Men det blir nog en tysk allra först, ska bara bli möjligt rent praktiskt också. Mina föräldrar kommer ev. att skaffa en irländsk vattenspaniel, så jag försöker hjälpa dem just nu.

//E
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Flinisen skrev:
Uppfödaren som jag skall ha golden valp ifrån har även Irlänsk Varghund...JÄÄÄÄÄTTTEEEEE stora

dom är ju bara supervackra (säger pyttelilla jag...)
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Jag har nu en LDV Tax och haft en tidigare och det kommer garanterat bli fler i framtiden. Men nästa hund vill jag ska vara en schäfer som jag kan träna bruks med, men får pojkvännen bestämma så blir det en grand danoi.
 
Sv: vilken ras skulle ni vilja ha som er "nästa" ras?

Spånat länge på strävhårig vorsteh, men än så länge är det mest spekulationer. Jag ska ta jägarexamen först och främst, samt traggla vidare med min nuvarande hund och försöka suga åt mig mer kunskap.
Om det blir en jakthund kommer den att bo och tränas (ev tävlas om jag får bättre nerver:o ) i lydnad och bruks av mig, samt jakttränas aktivt - framförallt av min svåger. Vi får se om något år!;)

Annars är jag förfärligt förtjust i:

*riesenschnauzer (men förstått att det inte är lätt att hitta stabila och bruksavlade hundar:crazy: )
*cane corso :love:
*rottweiler (fast det blir nog aldrig en sådan... svårt att hitta bra hundar + att jag inte tror att jag klarar av en rottis:o :D men drömma kan man ju:p )
*bruksschäfer (om ett antal år - när jag fått tävlingsvana och vill vinna SM:rofl: )

Vid sidan om min nästa, krävande hund vill jag ha en nummer två också, som inte kräver massor men är tålig och kan hänga med överallt utan att tränas/tävlas på "allvar". En gårdshund som kan skrota runt på min stora gård (*harkel*) och hänga med på ridturer i skogen osv. Kanske blir det en dansk/svensk gårdshund.:love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 714
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 294
Senast: linnsan
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 028
Senast: L(i)FE
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp