Jate Volim
Trådstartare
Ja, jag funderar ibland på vad jag ska göra när min kille inte längre finns i livet...
Han är 10 år (11 efter årsskiftet) men en papillon så jag hoppas att han lever ett bra tag till.
Jag ÄLSKAR min hund och kan inte se några nackdelar alls.
* Han är lugn och sansad men gillar att vara ute och rejsa och busa.
* Fruktansvärt tyst, skäller aldrig.
* Tillfreds med att hålla sig inomhus om jag är sjuk eller vid riktigt ruskväder (han ogillar när det blåser eller om han blir blöt) med undantag för kortare kissrundor.
* Han klarar långa promenader och kan vara med i stallet. Sticker aldrig utan håller sig på gården.
* Pälsvården är enkel
* Lydig och väluppfostrad
* Lite väl undergiven, man kan inte skälla hårt på honom men å andra sidan behövs det aldrig eftersom han är mån om att vara till lags
* En riktig kelgris, älskar ALLA
Jag har dock börjat inse att han kanske är en på miljonen i sin ras. En ny papillon känns ganska ointressant då jag inte gillar deras generella temperament. (Speedade duracellkaniner utan djuddämpare
)
Vad passar egentligen mig?
Önskemål:
* En hyfsat liten hund som är smidig att ha med sig
* Hyfsat enkel pälsvård men lite bad och borstning är inga problem
* Frisk och sund, får gärna bli ganska gammal
* Lugn och ska inte kräva flera timmars aktivering varje dag
* Ska kunna följa med i stallet och på längre promenader samt lite vardagslydnad när lusten faller på
* Lättfostrad
* Inte jakt
* Behöver kunna vara ensam hemma ibland, aldrig hela dagar men några timmar här och där
* En hund som följer mig och inte sticker trots att h*n är lös och med ett temperament som gör det möjligt att få hundvakt då och då samt att ha med sig (= måste inte älska alla men får inte vara reserverad, rädd eller för vaktig)
Finns min hund?
Han är 10 år (11 efter årsskiftet) men en papillon så jag hoppas att han lever ett bra tag till.
Jag ÄLSKAR min hund och kan inte se några nackdelar alls.
* Han är lugn och sansad men gillar att vara ute och rejsa och busa.
* Fruktansvärt tyst, skäller aldrig.
* Tillfreds med att hålla sig inomhus om jag är sjuk eller vid riktigt ruskväder (han ogillar när det blåser eller om han blir blöt) med undantag för kortare kissrundor.
* Han klarar långa promenader och kan vara med i stallet. Sticker aldrig utan håller sig på gården.
* Pälsvården är enkel
* Lydig och väluppfostrad
* Lite väl undergiven, man kan inte skälla hårt på honom men å andra sidan behövs det aldrig eftersom han är mån om att vara till lags
* En riktig kelgris, älskar ALLA
Jag har dock börjat inse att han kanske är en på miljonen i sin ras. En ny papillon känns ganska ointressant då jag inte gillar deras generella temperament. (Speedade duracellkaniner utan djuddämpare
Vad passar egentligen mig?
Önskemål:
* En hyfsat liten hund som är smidig att ha med sig
* Hyfsat enkel pälsvård men lite bad och borstning är inga problem
* Frisk och sund, får gärna bli ganska gammal
* Lugn och ska inte kräva flera timmars aktivering varje dag
* Ska kunna följa med i stallet och på längre promenader samt lite vardagslydnad när lusten faller på
* Lättfostrad
* Inte jakt
* Behöver kunna vara ensam hemma ibland, aldrig hela dagar men några timmar här och där
* En hund som följer mig och inte sticker trots att h*n är lös och med ett temperament som gör det möjligt att få hundvakt då och då samt att ha med sig (= måste inte älska alla men får inte vara reserverad, rädd eller för vaktig)
Finns min hund?