Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk har gissat allt möjligt från ponny eller islands korsningar till quarter, nordsvensk osv. Mest "men vad är han för något..? ". Lättast verkar det dock vara att gissa fjordingen i honom, ibland knabstruppern (hans pappa är de raserna, mamma varmblod. Tjuvbetäckning innan någon börjar undra varför man skulle korsa de raserna).
Visa bifogad fil 19038
Väldigt få som gissar på att jag har en kallblodstravare, i princip alla tror jag har en nordsvensk (även bland travfolk). Ibland har folk inte trott på mig trots att de sett frysmärkningen. Han är efter Järvsöfaks, så en välkänd stam.
Njaa..Fin häst !
Men du, han hade kunnat vara en connemara
Nä du, mej lurar du inte! Jag ser ju klart och tydligt att det är en korsning shettis och russ. Vi hade det på ridskolan så jag vet hur en sån ser utVäldigt få som gissar på att jag har en kallblodstravare, i princip alla tror jag har en nordsvensk (även bland travfolk). Ibland har folk inte trott på mig trots att de sett frysmärkningen. Han är efter Järvsöfaks, så en välkänd stam.
Iofs inte helt orimligt att han skulle vara det, ser lite ut som det, om man bortser ifrån att han är nästan 160 cm hög.Nä du, mej lurar du inte! Jag ser ju klart och tydligt att det är en korsning shettis och russ. Vi hade det på ridskolan så jag vet hur en sån ser ut
Man ser det på manen storleken kommer från russet, dom är lite större än shettisarIofs inte helt orimligt att han skulle vara det, ser lite ut som det, om man bortser ifrån att han är nästan 160 cm hög.
Min gammelman (i himlen nu), kblstravare, svartbrun - Ardenner, Shire, halvblod, frieser, islänning och fjording Visa bifogad fil 19086
Ja han var i närmaste svartFramförallt ser man ju att det är en fjording på färgen.
Återkommer till den här tråden med min f d medryttarhäst som jag red i många år innan jag skaffade min första egna häst. Han var minsann av rasen Pippihäst.
Nyfiken, vad var han egentligen? Knabstruper?
Säkert skimmelH.H är numera tydligen arab/lipizzaner...
Enligt en tant jag mötte ute... För hennes gamla häst som var just det såg precis likadan ut som honom. My god....
Säkert skimmel
Mer knabstrup åt folket Å vad jag önskar att det fanns lite fler sådana att välja på i Sverige. När det nu blir dags att köpa nästa pålle.Ja, han är Knabstruper och importerades från Danmark som 2-åring.