Sv: Vilken Mat och Sand?
Mat: Våra katter har i "alla år" ätit Whiskas burkmat och nåt "billigt" torrfoder vid sidan av, men då var de utekatter och fick ju i sig lite annat också... Skall tillägga att W var det enda märke de åt, hade kunnat vara med i reklamen
Nu får min gammeltanta (snart 15 år) som är innekatt numera RC senior, blandat med RC exigent som verkar slinka ner lite lättare hos kräsfian

Detta är hennes "basföda" men jag komplettarar med lite tonfisk eller vad som nu kan tänkas passa för dagen, samt vitaminer (Vitabe).
RC är ju dyrare än vanligt "ICA-torrfoder" såklart, men om man ger det som huvudfoder bör man nog kosta på lite mer. Min katta äter så lite så en 199-kronorspåse (2 kg) räcker i evigheter, mycket billigare än burkmat som man bara får slänga bort hälften av alltså
Sand: använder Katty kattströ som jag tycker är kanon, vet inte vad det kostar tyvärr men det är väl "normalprisklass"

Kisset blir verkligen till stenar, inget söndertrillande här inte!
Oj, såg nu att bengibollen också har katty. Jag håller inte med om att det inte dammar dock, måste gå ut på balkongen när jag ska tömma ut all sand...Men i gengäld tycker jag att det klumpar kanon och inte hyggligt