Vilken mäklarfirma?

A

andyrytt

Vi går i säljtankar här hemma men är lite oense om vilken mäklarfirma vi ska välja. Vilka har ni använt er utav och blev ni nöjda? Vad betalade ni i mäklararvode? Vi bor i en stor lägenhet i centrala Stockholm kanske kan tilläggas. Men drömmen om landet har blivit för stort nu :D Alla tips och tankar kring mäklare och mäklarfirmor välkomnas med öppna armar!

Tack!

Sv: Vilken mäklarfirma?

Vilken stadsdel? Många är ju nishade på vissa områden.
På Gärdet skulle jag anlita Notar Gärdet (Johanna där är grym!), på Östermalm har jag använt mig av Oscars. Per Jansson brukar sälja rätt mycket i Lärkstan etc..

Vilken stadsdel? Många är ju nishade på vissa områden.
På Gärdet skulle jag anlita Notar Gärdet (Johanna där är grym!), på Östermalm har jag använt mig av Oscars. Per Jansson brukar sälja rätt mycket i Lärkstan etc..

Vi bor på Östermalm/Gärdet så vi kanske bör kontakta Johanna då! Har hört mycket bra om Notar i övrigt så det kanske hade varit något.

Jag har också bra erfarenheter av Notar, i min del av stan, men jag tror att det kan skilja väldigt mycket mellan olika kontor och det viktigaste är att man hittar en bra mäklare (dvs en person) som man har förtroende för kan sälja ens bostad på ett bra sätt. Boka in några olika och se vad de kan erbjuda.

Boke in möte med flera och se vad de har att erbjuda, ställ de mot varandra och väg för och nackdelar. Men det som du ska lyssna mest på är magkänslan! Känns det bra med en mäklare så kan det gärna kosta lite mer istället för att gå på billigare, men så är det väl med allt =) Kvalité!

Boke in möte med flera och se vad de har att erbjuda, ställ de mot varandra och väg för och nackdelar. Men det som du ska lyssna mest på är magkänslan! Känns det bra med en mäklare så kan det gärna kosta lite mer istället för att gå på billigare, men så är det väl med allt =) Kvalité!

Låter som ett gott tips Frida =)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 272
Senast: LaMagia
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: nickan1
·
Tjatter Jag hade en så himla mysig dröm inatt. Jag drömde att jag köpt ett stort hus utanför Stockholm, och att jag visade det här huset för min...
2
Svar
37
· Visningar
2 788
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 655
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar