Vilken klass är vad...

okunnig

Trådstartare
Hej! Är rätt så okunnig om just tävlande...

O jag försöker få rätt på detta med vad de olika klasserna heter...

Men när jag började rida för typ 100 år sedan så var det lätt klass, medelsvår och svår klass... (Har jag fel?)

I dessa kategorierna så finns det sedan olika typer av svårighetsgrader...

Så skulle någon vänlig själ vilja förklara vilka program tillhör ex svår klass, vilka tillhör msv och vilka lätt

Tacksam för svar // Okunnig...

Sv: Vilken klass är vad...

Lätt klass:
LC (1-2)
LB (0-3)
LA (1-4)

Medelsvår:
C (1-2)
B (1-5)
A(1)

Sen kommer:
St georges
Intermediare I
Intermediare IB
Intermediare II

Och sen Grand prix.

Vilka som räknas som svår brukar de råda lite delade meningar om, vissa tycker Intermediare I och vissa tycker där piaff, passage och byten i varje kommer in, dvs. i Intermediaire IB.

Men det måste väl finnas specificerat ändå vad som är svår klass? T.ex. på ASVHs Blup-sida, där räknas ju antal placeringar i svår klass?

Litar inte på den, där står några msv c-placeringar som lätt och några som msv. Men som du säger, finns säkert något bestämt!

Jag räknar Msv A nivå som Msv a och st George
Just då Msv a:1 YR programmen och st George motsvarar en och samma nivå.

Sen kommer int 1 med helpiruetter och tvåor

Men jag håller med om att svår klass definitionen är svårtolkad:meh:

Utomlands räknas ofta S:t Georges som svår, men i Sverige brukar man se den som medelsvår.

De som har ridit de "gamla" lätt A-programmen på kandar har lite svårt att se msv C som "riktig" medelsvår... :D

Utomlands räknas ofta S:t Georges som svår, men i Sverige brukar man se den som medelsvår.

De som har ridit de "gamla" lätt A-programmen på kandar har lite svårt att se msv C som "riktig" medelsvår... :D

Det är ingen riktig medelsvår... det är ju inga byten :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
361
Senast: Cactus
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 091
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 414
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt