vilken kattsand har ni??

Sv: vilken kattsand har ni??

vi har ever clean,
funkar jättebra,helt luktfritt, dammar bara lite när man fyller på. :D

hej!

jag har provat sååå många kattgrus nu, jag blir sååå trött på det...

miss cat dammar.....
en sort är dyr
den tredje är inte tillräckligt dryg

den bästa hade varit miss cat utan damm, vad har du för sort och varför???

Jag har också provat dom flesta sorter i sortimentet och ingenting slår EverClean, den är jätte bra, klumpar bra, luktar inget, är dryg och väl värd pengarna!

Jag använder pussi compakt.
Är super nöjd med den, man får ha ganska mycket sand i lådan för att inte klumparna ska fastna i botten.
Men den är dryg och lagom finkornig.

Nu har vi nästan helt skippat kattlåda och gått över till badbalja som har mycket högre kanter. Då blev det mycket mindre sand utanför lådan.

Vill också slå ett slag för pussi compakt! Har iofs utekatter så lådan gäller bara vid sjukdom, bortrest m.m., men efter att ha provat allehanda dyra och billiga sorter tycker jag att pussi compakt är bäst. Inte så dyr, hyfsat dryg, finns överallt och lätt att plocka upp klumpar, katterna gillar den. Men lite smuligt och dammigt blir det, eftersom kornen är så små, men det blir det väl iofs nästan alltid ändå...

Har i vanliga fall kristaller som jag fullkomligen älskar!! :bow:

Pga kattungar har jag nu på inrådan bytt till icke klumpande sand, tror det var en Miss Cat. Men det luktar pecka!!
Har köpt nån örtdoftande sand som man ska hälla i för att dölja lukten, resultatet blev att ena katten nu ratar lådan :crazy:

Finns everclean i icke klumpande variant?

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 131
Senast: Shilton
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 710
Senast: Jamienoble
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 363
Senast: Krumben
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama