vilken kattsand har ni??

Sv: vilken kattsand har ni??

Compact Ultra tror jag att det heter och är inte dyrt :)

Hej Hej..

Jag har pussi kompakt och tycker att det e den absolut bästa kattsanden.. Varar i evigheter och är lättskött eftersom det e klumpbildande.. :)

/Sara

Vet inte vad sorten heter, men den är gjort utav så kallade kristallet mest vita och några blåa i blandningen.

Då gör man som så att man inte blockar bort piss utan det suger kristalerna upp å man plockar bara bort kattskiten, sedan byter man hela lådan ungefär en gång i månaden eller något sådant. När det behövs helt enkel. Dam fritt å bekvämt fast det kostar en del att köpa fast då är frågan hur mycket det är i jämförelse med annan kattsand eftersom att denna kattsand används på annat sätt. Kostar iaf 120 kr för en påse har jag för mig eller något sådant, helt klart värt pengarna enligt mig.

Det känner jag igen, tror att vi har haft den också..men jag kommer inte heller på nått namn...

Vi har everclean och det är jag jättenöjd med. Luktar godare och klumpar sig jättebra och är drygt. Visst är det lite dyrare men det blir nog billigare i längden tror jag

kör med svecat (elle rvad den nu heter) som jag köper på hornbach...kanske inte världens bästa men bra pris för en student :bow: hihi

Vi har Cat exclusive. Tror den kostar 150 kr för 10 kg.
har även testat gröna Amiral och olika sorter av Everclean.

Tycker den sanden är helt okej, dammar eller luktar inte speciellt mycket och är relativt dryg.

Jag använder 6mm eldningspellets.Billigt och bra.

Naturnärabutiken i Göteborg, borde finnas på de ställen man köper eldningspellets i övrigt. Har köpt Såbi 6 mm och 8 mm flest ggr men även nåt annat märke med samma storlek på pelletsarna!

Vi använder Tidy Cats och det funkar utmärkt. :)
Lätt parfymerat, kapslar in dålig lukt otroligt bra, och kissen gillar att gräva i det. Grövre sand funkar inte alls, så "sandstrandssand" är det enda vi kan ha. Blir som cement så fort sanden kommer i kontakt med vätska. Otroligt lätt att hålla rent i lådan.
dock är det en av de dyrare varianterna, en låda på 10 kg kostar närmare 200 kronor om jag inte minns fel, men å andra sidan räcker en sån låda 2-3 månader hos oss, eftersom det inte blir någon "spill" alls så att säga.

cagner skrev:
kör med svecat (elle rvad den nu heter) som jag köper på hornbach...kanske inte världens bästa men bra pris för en student :bow: hihi
det heter SIVOCAT och kostar 65 kr för 20 liter

Provat många - men bara klumpbildande lersander - inte kristaller och pellets (känner inte för det).

Provat från djuraffärer och vanliga matbutiker. Länge var det Cat Exclusive som gällde (heter numera Extreme Classic). Den luktborttagande förmågan är verkligen bra med den sanden, klumpar bra.

Enklare att få tag i och betydligt billigare är Pussi Ultra Kompakt. Den klumpar extremt bra. Så numera är det den som gäller.

Ibland blir det den oförskämt billiga Eldorados mikrosand. Inget fel på den, men klumparna håller inte ihop alls som med Pussi.

Jag använder everclean med kol i, är helt perfekt!

Har Catman, den säljs i 15 kg säckar, kostar runt 50 lappen och räcker lite över en månad för mina tre katter. Tycker det är den bästa sanden hittils faktiskt, både ekonomiskt, "luktmässigt" och "dammässigt".
Hoppas du lyckas hitta en sand som passar.

EverClean är det enda som har funkat för oss (& då har vi provat enhel del iallafall), den är luktfri, lätthanterlig, dryg, men den är tyvärr inte speciellt billig, men som sagt jag använder enbart den nu & en kartong räcker länge, har inte hittat något som är bättre! :)

Hahaha oj :p aja kattsand är alltid aktuellt!

Nu har vi testat en ny, tror att den heter toa lätt eller liknande, det är pellets iaf och den fungerar super!! Det luktar så gott, även om man glömt att rengöra på ett tag!! :angel: rekommenderas!!

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 131
Senast: Shilton
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 710
Senast: Jamienoble
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 363
Senast: Krumben
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama