Vilken hundras?

Carroo

Trådstartare
Hej!
En kanske minst sagt udda fråga men kanske är det någon på buke som vet, hoppas, hoppas :) Jag och min sambo skulle gärna vilja veta vad det är för ras på den hund som Irene och hennes familj har i filmerna om Irene Huss på canal +. Hoppas verkligen det är någon som kollat på filmerna och som vet :laugh:

Sv: Vilken hundras?

Påminner om bordie collie men kraftigare, just den hunden är svart med brunt och vitt i ansiktet men det har nog inte så mycket med rasen att göra. Väldigt söt hund iaf :) Min beskrivning är inte den bästa men kanske kan ge lite :)

Dagens fråga på fempoängsnivån:

Påminner om bordie collie men kraftigare, just den hunden är svart med brunt och vitt i ansiktet men det har nog inte så mycket med rasen att göra
Och du gissar:
Kan det vara en berner sennen?

Det är rätt, du har vunnit en t-shirt!
Det måste ju vara värt nåt pris

En Tshirt var aldeles för dåligt pris på den gissningen med den beskrivningen.
Jag ser ingen likhet mellan en BC och en BS.
Ser ut som en BC men lite kraftigare. Hm ja du BS är bara typ 3 gånger så stor som en BC med.

MKT bra gissat.:banana::bump:

Ja ja, hade jag varit bra på hundraser så hade jag nog listat ut vilken ras den söta hunden har utan hjälp på buke :) Ser jag fler söta hundar i lite olika filmer så åtekommer jag med mina härliga hundras beskrivningar :D

Tack för hjälpen iaf :laugh:

Haha... Ja! Jag har vunnit pris! ;)

Nja, orsaken till att jag gissade på berner sennen är att det dyker upp en väldigt massa sådana på bild om man googlar på Irene Huss + hund på bildsöket. Drog till med en grov gissning. Sen var ju hunden svart/brun/vit också. ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 721
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 546
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka