Min eurasier är försäkrad i Folksam. Årspris 2808 kr, men då har jag samlingsrabatt på 312 kr pga fler försäkringar i Folksam.
Försäkringen ger veterinärvård för högst 45 000 kr och livförsäkring på 7000 kr. Hon har aldrig behövt veterinärvård. Om hunden behöver använda försäkringen, så brukar det bli något dyrare.
Foder? Beror på vad du vill ge. Svårt att säga. Jag skulle ge Magnussons Meat & Biscuit Adult om jag inte ville ge så dyrt foder, men ändå ett OK foder. Min tik har aldrig varit stor i maten - däremot kräsen. Mängden som står att man ska ge på fodersäckarna har alltid varit för väl tilltagna för henne.
Av foder så är det bara Acana och Magnussons Meat & Biscuit Adult som duger. Har testat några av de foder som den andra hunden ätit under åren, men hon har spottat ut alla. Jag har också testat olika godisfoder, men hon har spottat ut dem också. Frolic gillar hon förstås, men det är inget jag vill ge ens som godis pga innehållet. Hon fick det innan jag blev fodernörd.
Hon fick t o m äta Royal Canin under första året för att uppfödaren ville det. Det skulle jag inte ge idag.
Hundsäng och märkesfoder hittar du billigast hos zooplus. bitiba har också foder. Hundsäng vet jag inte om bitiba har. Annars beställer jag oftast från vetzoo eftersom de har gratis frakt över 500 kr och hemkörning och ställer utanför dörren utan att man måste vara hemma. De har svenska märken som Magnussons, vilket zooplus och bitiba ej har.
Omega-3 ger jag helst ekologisk kallpressad linfröolja. Ca en matsked per dag. Ca 30 kr i mataffär eller från nätbutik från t ex apotea.