Vilken hundras är du?

AgentCarter

Trådstartare
Pga min sömnlöshet tänker jag alldeles för mycket och började fundera på vilken hundras personer i min omgivning skulle vara.
Kom fram till att sambon skulle vara en stövare, älskar att jaga, slimmad och kan hålla på i timmar med det som är viktigt. Dessutom väldigt intelligent, men ser inte någon anledning att lära sig något den själv inte vill.

Sonen är än så länge en labrador, älskar alla men mest mat. Också väldigt läraktig!

Att komma på vilken sort jag är var väldigt svårt! Lutar just nu åt att det är någon sorts ettrig terrier typ:D

Men vad skulle ni vara för hundraser?

Sv: Vilken hundras är du?

Jag tror att jag skulle vara en rottweiler.. Jag är energisk och kräver en viss utmaning och att få hitta på roliga saker men samtidigt kan jag varva med att vara en riktigt mysig soffpotatis! Jag har tålamod med människor som är värda det eller i vissa fall kanske inte förstår bättre, men säger ifrån om någon trampar mig på tårna. Kan även bli väl skarp i fel människors närhet :devil:

Jag tycker att jag på många sätt är lik min golden, eller om det är den stackaren som är lik mig... Men vi är båda lite småflummiga, vill vara till lags, är måna om familjen och blir osäkra när någon inte mår bra. Vi tycker om att bada, äta mat, vara ute och bara njuta av naturen (inget går upp mot en solig dag på en gräsmatta eller vid havet säger både jag och hunden), slappa i soffan och arbeta med det vi tycker är roligt. Får vi dessutom beröm för det vi gör blir vi överlyckliga och vi gör faktiskt väldigt mycket för att få höra att vi är duktiga eller för andra belöningar. Är det inte roligt kan vi göra det också såklart, men det tar tiiiid och vi hade hellre busat eller gjort något annat roligare, som att äta :D

Senast ändrad:

En jaktgolden tror jag.

Snäll, blond, gillar jakt men i ganska små doser. Gillar att bada! Ganska vanlig sådär, normal hull :D

Jag är nog ganska lik en ridgeback. Extremt envis och svårmotiverad, inte allt för social med folk jag inte känner väl. Ska alltid ifrågasätta och kan vara ganska lat om jag inte har lust med något. ;)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 185
Senast: Snurrfian
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 106
Senast: Nixehen
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 711
Senast: machafuko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka