Vilken hund tror ni skulle passa mig?

Sv: Vilken hund tror ni skulle passa mig?

FÖr lydnad är vanligt sunt förnuft och golden älskar och apportera därför är det en ypperlig lekaktivitet. Vilket de flesta som känner rasen vet om.
 
Sv: Vilken hund tror ni skulle passa mig?

Ja jag missförstod dig, varför skriver du till mig som om jag skulle ha noll koll på saker och ting ( bara för att jag inte håller med dig ) ?
c041.gif


För att återgå till rastips:

Vill du träna ( på mer än en leknivå) ?

Pälsvård ?

Typ av hund ( Alltså en hund med mycket will to please, lagom eller något man måste jobba med ) ?

/M
 
Sv: Vilken hund tror ni skulle passa mig?

Pointer är ultimat som "häst hund". Den orkar hänga med när man rider 6-7 häster ute. Dom är otroligt tillgivna. Korthåriga är ett pluss (kan få slänga på dom täcke på vintern när dom bara "är" på gårn) under lerperioden som varit har det tagit 4-5 minuter att spola av dom trots att dom sett ut som levande dy pölar.Dom orkar även med ett högt tempo på sommaren ( när andra hundraser ofta tycker det är för varmt). Väldigt lugna innomhus,inte skälliga. Helt enkelt UNDERBARA!:love:
 
Sv: Vilken hund tror ni skulle passa mig?

en golden??
eller en flatcovered rektriver??:p
 
Sv: Vilken hund tror ni skulle passa mig?

Jag tycker också att du skulle titta på Hovawart. En härlig robust brukshund, som inte kräver mer än en Rottweiler. Men som är trogen, väldigt följsam, fulla av nyfikenhet och med på allt som du hittar på. En mycket pigg o frisk hundras.
 
Sv: Vilken hund tror ni skulle passa mig?

Finsk lapphund
Lapsk vallhund

Båda raserna skulle passa bra. FL mer så, om du inte tänkt dig träna relativt mycket bruks/lydnad.

Har bara läst några inlägg i tråden ännu, så jag kanske kommer med fler förslag senare när jag läst hela tråden ;)
 
Sv: Vilken hund tror ni skulle passa mig?

Varför inte en pudel. Glad, snäll, livlig och aktiv hund.:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 912
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 957
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 369
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp