Vilken hoppsadel är det?

J

Jag-Sara

Jag undrar vilken hoppsadel det är som är brun och har en vit rand vid bakvalvet? Tycker den är så otroligt snygg men kan inte komma på vad det är för märke. Ni som har den, hur tycker ni att den är??

:)

Sv: Vilken hoppsadel är det?

Paris.jpg

Du tänker säkert på det italienska märket Prstige.
Här en bild på hoppsadeln, av modell Paris.

Det är en prestige golden star, jag har haft en sån och jag tycker väl inte den är nnå höjdare även om den är jäkligt snygg att se på.

Lädret var väldigt halt och det var som ett lager utanpå lädret med färg som nötes bort.

Den passar hästar med ganska svängd rygg så den passade inte min häst som har ganska rak rygg.

Tror att lädret har blivit bättre på de nyare GS sadlarna, men om man ska köpa en ny skulle iaf jag välja en Prestige Versailles och lägga till ett par 1000, den har även latex paneler.

Jaa precis en sån :) så himmla snygg!! Tackar:D

De är himla sköna att rida i tycker jag :) Skönaste hoppsadlar jag ridit i (gillar egentligen inte alls hoppsadlar)

Jag har en paris (dom har mer vitt där bak än golden star som bara har ett streck) och den är underbar. Ger bra sits och är väldigt skön att rida i.. Stort minus med min är att den inte är omstoppbar, men det gör inte så jättemycket, för han har den bara vid hoppning.

Jag har en Prestige Versialle. Skönaste sadeln jag suttit i!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: geting
·
Hemmet Jag beställde tyg till nya köksgardiner. Det smalrandiga. I samma serie fanns flera olika, så jag tänkte man kunde ha lite annat på...
Svar
19
· Visningar
455
Senast: tictacs
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden