vilken hingst?

Netted

Trådstartare
Dels för att jag tycker om att diskutera det här ämnet & dels för att jag och Snazzy pratat om just det här stoet. Vad hade ni valt för hingst och varför?

Stoet ifråga känner ni till sedan innan, http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&trotter=Aces+Happiness&existing=Search.
Ruskigt startsnabb (öppnat första 500 på 08.5) och explosiv var hon, rekord 12.7. I träning var hon sur och en ganska typiskt Tap In:are, numera är hon en klok dam som vet själv vad som är bäst för henne ;) tyvärr blev hennes karriär inte så lång, riktigt varför vet jag inte..

bild kan jag lägga in senare.
exteriört inga större fel.
alla hennes avkommor (tre) har sett bra ut. den född 2007 tränar ruskigt bra och ska snart kvala. nyaste, 2009, efter Jeanbat Du Vivier är riktigt rättställd och SNYGG!

vi har spekulerat och kommit fram till några:
Victory Abroad, Civil Action, Adams Hall, Thai Tanic..

fram med era åsikter!

Sv: vilken hingst?

Kool du caux!!! Om du kan tänka dig att skicka henne till Frankrike för betäckning, tror inte det går att få fryst i sverige än??
Otroligt prisvärd, vi har en hingst efter honom som är fantastiskt snygg! Stor, svart, ser ut och uppträder som en 2-åring. Underbart psyke.
Har sett ett par till av de få som finns efter honom i sverige, bla juanita som såldes på katastrofauktionen ax-helgen. Supersnygg hon med!!
On track Kool är också en snygging.. så kool du caux eller Memphis du Rib
skulle jag lätt välja om du nu vill skicka stoet..annars skulle jag ta orlando vici, honom betäckte vi våra båda med iår. Jag kontaktade stall courant och bad dem om råd, sen ryggade jag rakt av:D Titta på de som lyckas och ta efter är filosofin he he..är tydligen mkt snack om orlando vici avkommorna i Frankrike.

Lycka till.

Dels för att jag tycker om att diskutera det här ämnet & dels för att jag och Snazzy pratat om just det här stoet. Vad hade ni valt för hingst och varför?

Stoet ifråga känner ni till sedan innan, http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&trotter=Aces+Happiness&existing=Search.
Ruskigt startsnabb (öppnat första 500 på 08.5) och explosiv var hon, rekord 12.7. I träning var hon sur och en ganska typiskt Tap In:are, numera är hon en klok dam som vet själv vad som är bäst för henne ;) tyvärr blev hennes karriär inte så lång, riktigt varför vet jag inte..

bild kan jag lägga in senare.
exteriört inga större fel.
alla hennes avkommor (tre) har sett bra ut. den född 2007 tränar ruskigt bra och ska snart kvala. nyaste, 2009, efter Jeanbat Du Vivier är riktigt rättställd och SNYGG!

vi har spekulerat och kommit fram till några:
Victory Abroad, Civil Action, Adams Hall, Thai Tanic..

fram med era åsikter!

ja, hon har bevisligen "fungerat" med mer franskt, då hingsten efter Jeanbat Du Vivier är en av de snyggaste föl jag har sett, faktist, och stor blir han nog också. det kan jag ju tillägga, hon är själv bara 155-160 cm och lämnar inte överdrivet stort. första efter Good As Gold är liten, andra efter Super Photo Kosmos är stor men slank vad jag vet, den senaste är nog en storlek större..

KL
Utan att kolla stammen.

Själv gillar jag både Civil Action och Thai Tanic. I alla fall ungarna :D
Flirtin Man verkar bra.
Lindy Lane har fina ungar.

Vi har en Jeanbattare men hin är helstollig. Men snygg att titta på.

Men måste fråga.
Hur blev avkomman till märra som är efter Good As Gold?

Tänkte på två skarpa hingstar i stammen...

Både Tap In och Good as Gold lämnar inga duv-ungar ju :D

AM

Thai Tanics ungar har vart gudavackra, de jag sett! sen lurade jag lite pga andra orsaker också..
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&sire=thai+tanic&dam=Aces+Happiness&test=S%F6k
bra eller dåligt?

Jeanbattaren låter precis som våran.

märren efter GAG.. tja, hörde för någon dag sedan att de hade problem med henne nu när hon kommit i tävlingskondition. hon är tydligen explosiv som sin mor och beter sig väldigt märrigt i stallet! :D men däremot är hon nog inget värre än vad folk är vana vid - dvs hon hugger nog inte armar av folk!

tycker om de hingstar du har nämt! :)

jag har tyvärr ingen uppfattning alls om honom.. jag har inte så bra koll på de "nyare" hingstarna från usa.

Jag Oxå!! Har en dräktig med honom.;)
Tycker dom har marknadsfört honom väldigt dåligt, dom flesta jag pratat med vet inte ens vem han är..:confused:

Vi betäckte ju en med honom som inte tog sig. Vi bytte hingst sedan.
Marknadsföringen har varit helt usel. Jag vet dock att den kommer att bli väldigt mycket bättre nästa år. (Har lite inside information. :angel:)

Sådant kan ju iofs ändra sig från en säsong till en annan, så man kan ju hoppas!:)

Tack, det hoppas jag. Jag har ju hoppats kunna sälja,men det är ju iskallt om ingen ens hört talas om hingsten. Kan vara svårt nog ändå.

Det kan det verkligen...:crazy:
Hoppas att du ändå kommer att kunna sälja till vettiga pengar.

Ett budget franskt alternativ, har juh två mkt fina föl hemma :) e.Home Alone. Min "Ernst" har uppvisat ett kanon psyke, mkt trevlig. Mamman "Calle" är juh ett riktigt stolpskott, het & knasig som tävlingshäst (fick andas många ggr), Ernst är mkt samarbetsvillig. Dock verkar han bli stor/grov, kotor,"knän" o haser är rejäla :angel: älskar hans fina äppelkors:d mkt klappvänligt! :D

Fått inside information om Chocolatier som spås kunna bli en av framtidens påsättare :D

Liknande trådar

Trav Tvärt emot vissa andra på det här forumet som letar fel inom travet, så tar jag steget in i trav världen istället. Jag har fått låna...
2
Svar
31
· Visningar
2 450
Senast: Giantchill
·
Trav Vill ha lite förslag på hingstar till Västerbo Divine (Super Arnie - Diva Star). Hon är ca 155 cm, hetsig i träning och värmning, skötte...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Comfort
·
Trav ...kan ni kanske hjälpa mig med? Söker en hingst till det här stoet . Då det är ägarna som ska stå som första uppfödare så vill jag inte...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 514
Trav Om man leker med tanken att man skulle betäcka detta sto...
2
Svar
31
· Visningar
2 618
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2