Vilken hingst??

QuickStar

Trådstartare
Har stora funderingar över vilken av följande tre hingstar jag skall välja..

O´horn, Metall eller Lord Sinclair...
Vilken tror ni passar bäst?

O´horn är ju troligtvis bara här en säsong och är otroligt vacker och trevlig, bra stam och modell.

Metals stam är ju otroligt bra och han ser väldigt vacker ut, men hur är tempramentet?

Lord Sinclair vet jag inget om man jag tycker han ser ut att ha en snygg modell som kan passa mitt sto.

Någon som har några kommentarer?

Stoet är Pascal-Vilmorence xx- Orkan
Ett måste är att hingsten har ett bra psyke.
Oavsett om hingsten är en dressyr eller hopp hingst ser jag helst att den har bra hoppteknik och bra gångarter.

HJÄLP mig att välja :crazy:

Jag har betämt mig nu. Äntligen, Det tog ett tag för att välja. Det är svårt många fina hingstar.
Jag har valt Metall
Hade lambourghini
Bugatt Hilltorp
Akribori :banana:

bara jag får scannern att fungera (är inte så teknisk) så ska jag lägga ut några på henne.
Hon påminner väldigt mycket om Pascal i kroppsbyggnaden,samma vackra huvud :love:
fast hon är skimmel :)

Långa ben, ganska bred äver bogarna, väl ansatt hals. Hon är korrekt i benen förutom lite tåvid fram. Hon är otroligt lättlärd och arbetsvillig men något stirrig så hingsten måste vara lugn.

Är faktiskt hel sugen på Metal men gillar ju O´horn lika mycket... jobbig..

Pratade i dag med de på stationen. Om valet till hingst.
Han tyckte inte
Akribori
Lambourghini
Kanske metal

Han tyckte jag skulle ta ornesch 1042

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har ett 4 årigt sto halvblod/fullblod e. Fetcher N ee. Feliciano. Hon är ca 164 cm hög. Shainy är en otroligt smart häst med...
Svar
17
· Visningar
2 650
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30