vilken hingst skulle kunna passa??

FT_ryttare

Trådstartare
Nu är de min tur att ha lite funderingar angående hingstar.

stoet är e.looping-duell och 158 (om ens de) i mankhöjd.
Hon rör sej ganska normalt i alla gångarter , inga konstigheter ,bra takt osv men inga stora rörelser.
Hoppar trevligt , bra teknik. kunde öppna upp mera bak om man skulle önska något.
Har ett hjärta av guld, vägrar riva och ska över till varje pris.:bow:
är elastisk och lättjobbad.

Har gått LA dressyr och 135 hoppning. I hoppningen har storleken begränsat henne.

de vi vill få ut av hennes avkomma är en något större häst: större gång , mera hoppkapacitet.
Vill ha en ädel avkomma som passar till fälttävlan/hoppning.
Frampartiet är ganska viktigt då stoet har lite tråkig front. vill ha lite längre välvd hals, mera "född på tygeln".

har funderat lite på quin då jag gillat de jag sett av honom.
men vad tror ni skulle kunna passa.

Sv: vilken hingst skulle kunna passa??

ingen som har något förslag eller kan berätta lite om Quin??

Vill inte lägga något grovt/burkigt på henne då jag tror de kan bli väldigt burkigt ;)

kom igen nu.

läste precis i ridsport att come back II återigen finns i avel.någon som har koll på de ?

Varför inte titta närmare på Alligator Fontaine eller Jaguar Mail, både två är ju rätt rejält stora och kan hoppa!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 159
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har... 2
Svar
29
· Visningar
3 615
Senast: cirkus
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 916
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej! Har ett litet sto på 1,52 m i mankhöjd e. Fort-Baron x ue. A-dur som jag är sugen på att veta mer om hennes härstamning men hittar...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Klein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka