Vilken hingst passar?

ragge

Trådstartare
Har ett stoföl som jag vill betäcka senare. Hon är efter Guido-fullblod, och är ädel. Bra psyke och ben/kropp. Kommer nog att bli runt 162-165cm. Vill betäcka henne med nån som har

Mycket god typ (gärna med långa ben, i uppförsbacke)
Stor hinderkapacitet (som han nedärver)
Försiktig
Bra gångarter
Får inte lämna små avkommor, vill ha runt 170-175cm.
Ok ben.

Vet att det är tidigt att titta på hingstar nu, men tycker det är intressant och jag vet inte vilket blod som passar med vilket.
Nån som kan något om denna kombination eller har förslag på hingst?

Sv: Vilken hingst passar?

Cagancho passar mkt bra ihop med voltaire o xx tror jag!! Har sett många cagancho xx som är fina o har en riktigt fin själv o kommer välja honom till mitt Voltairesto som har xx o ox bakom sig o som gått svår klass.

Har lagt ur filmer om du vill se men det är lite konstigt "kort" format.

jag har faktiskt oxå tittat på hingstar till mitt stoföl ...för skojs skull:laugh:

Min är efter cortus , morfar diaghlyphard...
Trodde jag hittat rätt men ack så fel... jag ville så gärna ha ett föl efter camaro m, fast alla säger att de blir linjeavel å det vill jag ju inte

Ny på det här så får väl vänta...hehe:D

Har kollat på Click and Cash och Cagancho lite, tycker dom har ett bra tryck i språnget. Tycker cc hoppar igenom mer än cagancho, men är långsammare. Men det beror kanske på ålder och styrka mm...Vem skulle passa bäst stammässigt? mitt sto är http://www.allbreedpedigree.com/golden+geisha

svårt att säga då cc ej visat vad han ger ännu. Cagancho har som sagt en hel del fina avkommor med ston som har xx i sig. Det blir högresta ädla med mkt bra temperament o hoppvilja o fruktansvärd bra galopp. sök tex på causa rei på youtube eller se på hemsidan för hingstägaren. Cagancho visas nu i dag live förresten i GP på equipe.nu

Jag tycker CC hoppar igenom för mkt än så länge. Tror ej att det är bra med dessa trender att hästarna skall hoppa väldigt fläschigt! En häst måste enligt mig kvickt ta sig över hindret o inte bara visa att de kan hopp över sig o öppna upp.

Nu har jag suttit och kollat endel på hingstar...
Tycker om:
Fantast e.Clinton,
Click and Cash,
Aerline H,
Quite Easy,
Cartier,
Cagancho,
Heartbreaker.
Jag har haft en QE unghäst förut som jag gillade skarpt(lite för bockig...)kommer han tillbaka till Sverige igen eller?någon som vet?
Jag behöver nog en som ger stora avkommor...

Om du gillar heartbreaker så tycker jag att du ska kika lite på Heartbeat, han finns på Hästak, han är modellen större också vilket ju inte gör så mycket på din lilla.
Jag gillar även Cortus som ger rätt allround men såklart mot hopp, mitt förra fullblodssto har en avkomma med honom som är 176cm.
Kolla även in Monte bellini och Conte bellini, Cyllene tar in på dem.

Tycker om Niveau...älskar lite krut i baken...om man skulle lägga på han så är ju Voltair i 3e led på båda sidor.är det bra eller dåligt? Det är ju bra med linjeavel om det är bra hingstar...men vad kan vara negativt då med just han i 3e? Hur tror ni Niveau nedärver?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 596
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 373
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat