Sv: Vilken hingst på mitt sto?
Har träffat en del hethuvuden efter Sandro Hit som Florestan-blod har lugnat ner så kolla lite på hans avkommor, han eller hans son Fidermark ger bra, stabila och trevliga hästar. Finns en del representerade i sverige, Fidertanz (ska dock inte vara en som ger stora föl), Furst romanicer, furst piccolo ( i sig liten men sägs få stora föl) Floricello visade ju upp ett riktigt stabilt psyke på 3 års, å snygg som få! Florencio ska också vara fin å ge stort, är själv stor å ädel men hans mor är liten å grov så det har kommit några föl av det mer gamla stuket från honom, tror dock inte det skulle sätta sig på din då den har så mycket fullblod i sig... ja... kommer kankse någon på bruksprovet efter First Wish, vem vet.
Belissimo M tycker jag ger trevliga avkommor ocskå. Belamour är ju ganska ung än men han i sig är ju väldigt trevlig, sen om de är så pass hyggliga i huvudet att de rår på Sandro Hit-blod vet jag inte.
Sen finns ju Edward på FLyinge, hur det nu blir med det, men han ska också ge bra hästar. Lite mer alroundinriktning, även om F-blodet också gärna kan allt.
Kolla lite på Hampton, en väldigt trevlig häst, dock har han Hohenstein i sig, trakhener och Sandro blod kankse inte är den bästa bladningen men både Hampton och hans pappa His Highness ska ju ge väldigt trevliga och lätta hästar. JJ Ray Ban verkar av det man sett vara riktigt stabil och trevlig. Du har ett delikat problem med den stammen. Lycka till!