Vilken hingst? *bilder*

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare escade
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 3 801
Sv: Vilken hingst? *bilder*

jo det är sant.. har hört att cardentos avkommor brukar få smala bogar. (gör allt för briar? :angel: )

hehe, jag har mest hört om älgliknande avkommor, men jag tänkte att det e ju motsatsen mot min häst så det kanske blir bra :idea: Och så har jag sett en helt FANTASTISK cardento avkomma, så jag hoppas ju på en sån, kan man beställa ;)

Hmm, läste på Briars hemsida nu, 12000 exkl moms vid 45 dagars dräktighet :crazy: kanske inte så ekonomiskt försvarbart iom att det är hennes första föl?!!

Senast ändrad:

Är det så mycket - vad brukar det kosta?

Jag vet inte, nybörjare på det här ;) men jag betalar ju hellre levande föl avgift än vid 45 dagar särskilt eftersom hon är förstföderska, jag vet ju inte alls hur det går....

Cardento och Briar rekomenderar jag iaf! En av Cardentos avkomma var i vårat stall för träning, underbart läcker häst! :love:
Briar är ju också urfin! :D

Aaaha då förstår jag (är ännu mer nybörjare!) ;)

Haha... jo ekonomiskt. vill du ha ett föl exteriört, jämför sjäv :cool:
cardento_exttn.jpg
Briar3.jpg

visserligen är cardento ingen dressyr häst, men... :smirk:
Pengar avgör kanske saken :cry:

Askan? är inte det en dressyr häst? Jag har ingen aning men jag känner igen det

Var inte Askan en Celle hingst?
Som har lämnat lite av varje? Hans far Archimedes har lämnat lite av varje, senast jag stötte på hans namn, och lade det på minnet, var som morfar till den välhoppande Duft?
Är ingen hejare på tyska hingstar, men det finns det andra härinne som är! ;)
mvh

jag gillar ditt engagemang :D pengar avgör inte, men det spelar ju in! Det är väl just det att man får betala allt innan man har sitt föl som gör att det känns lite. Hon har ju aldrig haft föl innan så man har ju ingen aning om hur det går! Jag kan inte så mycket om avel alls, så det e tur att jag inte ska fixa detta själv iaf :) jag ska antagligen ha henne hos bekanta som har haft x antal fölston+föl

WOHOO någon som har hört ngt om hennes morfar :banana: Jag har inte hittat ngn info alls om Askan nästan, och ingen jag har pratat med har hört talas om honom...Jag har bara antagit att hennes mamma måste ha varit hopphäst eftersom att uppfödaren valde att betäcka med Escudo, men man vet ju aldrig! Om någon vet mer så SKRIV så blir jag jätteglad!!!

Ja, det känns bra vilket som!! Det är iaf roligt att höra sig för såhär, man får många personers åsikter vilket är bra!

*lånar liiiiilla knappen*

:banana: Briar - Briar - Briar :banana:

Har sett avkomman efter Briar som Malin B. har, Jädrans vad den hoppar!

Och Briar är ju bättre extriört än t.ex Cardento :angel:

Tycker både Briar och Cardento är fina hingstar å det vore ju såklart kul att få en avkomma som kan gå både dressyr och hoppning. Har själv en häst efter cardento som blev klass 1 både som lovande dressyr och hopphäst å han hoppar super :banana: . Men han e också otroligt snäll och gosig :love: . han e aldrig dum å han älskar att blir kliad bakom öronen. De tycker ja e viktigt oxå. men det blir säkert bra vem du än väljer

om jag hade varit du så hade jag nog kollat på CAMARO M han lämnar superfina avkommor som rör sig bra och hoppar hus... han ligger ju själv i topp. han nedärver stort också. vårat sto är bara 1,56 och hennes föl med camaro blir ca 1,70. det är inte lätt att välja det behöver inte vara den dyraste hingsten som är den bästa... det viktigaste är ju att sto och hingst funkar i hop.

intressant, har camaro m någon hemsida? jag försökte googla, men jag hittade inte rätt! Vad har du för sto?

Tack för alla hejaklack-svar :rofl:

Jag tror att det står lika cardento vs. briar! Någon som vågar skicka in fler hingstar i matchen? ;)

escade skrev:
Tack för alla hejaklack-svar :rofl:

Jag tror att det står lika cardento vs. briar! Någon som vågar skicka in fler hingstar i matchen? ;)

har du kollat okeanos ännu? :crazy: han har högsta poäng i hoppning (tror jag det stod :confused: )

Jag vågar! Carte Dór! :love: Har en skitfin hingst efter honom född -05. Stor kommer han att bli men lätt och fin i typen (mycket ben). Moder är i storlek som din. Fina gångarter har det blivit också, framför allt trav och galopp.

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 554
Senast: Unafraid
·
Avel Slänger upp tråden för en bekants räkning. De har ett sto, Filippa, efter Cardento-Jaguar...
Svar
6
· Visningar
1 848
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: prallan
·
C
Avel Tänkte be om lite hjälp och synpunkter från er som är mer insatta i dagens hingstar än vad jag känner mig just nu. Födde upp hästar på...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 285
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna