Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej, jag är ny på detta forumet och har en fråga. Jag är 175 cm lång och väger kring 68 kg, hur stor häst bör jag ha i förhållande till min längd och vikt?
Stor häst naturligvis, men 'hur' stor spelar inte så stor roll. Din vikt är ju inget problem för en stor häst (frisk och någorlunda musklad givetvis) och längden beror på mkt på hur bra hästen bär upp ryttaren.
Jag är lika lång som du o min nuvarande häst är 150 cm hög bara, och min förra (som var rejält smäcker, högrest o långben) var 165 cm. Ser och känner mig betyligt mindre på nuvarande än den förra.
Så mankhöjden är ju inte allt!
Men en häst runt 165-175 cm kanske? Om du ska tävla så det ser lite mer prop. ut
Hästmänniskan
hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
Hundavel & Ras Känns som som är ganska hetsiga och högenergiska för ett litet barn, inte sällan dom vrålar rätt bra på andra hundar om dom inte fostras...
Foder & Strö Efter att ha haft en "maghäst" i 8 år så har jag alltid gett mina hästar stöpta linfrö från oktober till april/maj. Peppar peppar så har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.