Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan det vara nyttigt att ha så oerhört många blandningar i en hund?
Jag har hört att man inte bör ha mer än högst 3 raser i en blandning. Att det kan slå fel annars. Om föräldrarna tex har samma av något, men totalt sett alltså.
Nog för att jag är mot att sätta Kamphund som stämpel för vissa raser men hur kan man säga att en sådan blandning INTE är kamphundar? Jag menar inte att dom ÄR kamphundar men samtidigt skullle inte jag skriva "obs detta INGA kamphundar" det är juh trots allt sådana raser som har blandats och dom lär ha psyke därefter.
Det är nog så att uppfödaren inte vill att de ska användas som kamphundar och därför skrev så. Tanken var väl att sålla bort sådana köpare!
De verkar ju vettiga de som säljer, hoppas de har koll nog att sälja till rätt personer...
Visst förekommer det att hundar även i sverige avlas och används i hundkamper. Jag har träffat flera. Hundar med 100tals ärr, trasiga öron och trasiga tänder, Men det är sällan svensson ser dem. De visas inte upp i stan.
Varför skulle de inte kallas kamphundar? En drever är likt förbannat en jakthund, även om den aldrig sett en skog.
Visst förekommer det att hundar även i sverige avlas och används i hundkamper. Jag har träffat flera. Hundar med 100tals ärr, trasiga öron och trasiga tänder, Men det är sällan svensson ser dem. De visas inte upp i stan.
Varför skulle de inte kallas kamphundar? En drever är likt förbannat en jakthund, även om den aldrig sett en skog.