Vilken färg väljer du ?

Färgfråga

• Antal omröstningsdeltagare
    88

videnlis

Trådstartare
Vilken färgs häst skulle du välja i första hand?
Vi tänker oss att du letar islandshäst. Du hittar en handfull likvärdiga i olika färger, vilken är din favorit?
Om din favoritfärg inte är uppräknad, skriv den skillt, om det går (?).

Skulle välja silversvart! Detta då den första islandshästen jag satt på var en gudomligt vacker silversvart valack med LÅNG man och pannlugg hela vägen ner till mulen. Kärlek vid första ögonkastet :)

Skulle jag nån dag springa på en gulbrun (en sån där fin gulbrun inte en sån som bara ser smutsig ut :P )som stämde in på allt det jag söker hos en häst så skulle jag inte bli besviken på färgen.

Annars tycker jag faktiskt att en brun med svarta ben och svart man är himla fint. Gärna lite vågig man och svans också.

Annars tycker jag att de flesta färger är väldigt fina. Det enda jag har svårt för är när de är rosa runt ögonen. Men jag hade inte valt bort en häst pga det.

Mest förtjust i blacka och skäckiga, svårt att välja en av dem. Kanske därför jag har tre med både black och skäckanlag.

Isabeller är fina också, men det har jag inte haft någon

Silverbrun, en snygg black (inte rödblack) eller allra helst en skimmel (avblekbar) men som behåller färgen de har när de är yngre.

Vilken färgs häst skulle du välja i första hand?
Vi tänker oss att du letar islandshäst. Du hittar en handfull likvärdiga i olika färger, vilken är din favorit?
Om din favoritfärg inte är uppräknad, skriv den skillt, om det går (?).

Du har ju glömt att sätta dit isabell som är rätt vanlig=)

Så jag röstade på Isabell=)

Musblack eller mörkbrun. :) Musblack är ju faktiskt vansinnigt praktiskt. Ljusa hästar eller med mycket vitt undviker jag så långt jag kan, fy fan. :p

Beror nog kanske lite på exteriören men min absoluta drömhäst är en mörk mörk brun hingst med svart lång man.
Om det är ett sto så korpsvart!

Tänk vad olika vi tycker ! Jag tycker att black ( min är rödblack) är en oerhört praktisk färg. Hon ser i princip aldrig smutsig ut. Mörka hästar kan se dammiga ut, ljusa har andra fläckar som syns.. Jag har trott tidigare att jag vill ha nån med en tjusig ovanlig färg, men de jag faller för är ändå oftast fuxar.
Såg dock en annons häromdagen av en , var det nu, musblack..någonting. Den var silevrfärgar på kroppen, hade mörkare ben och blå ögon. Rätt så häftig!

Men gräs- och bajsfläckar. ;) För att inte tala om problemet med ljus man och svans...
Bajsfläckar syns på alla färger dessvärre, då bajset sitter fast i pålsen. gräsfläckar har jag inte varit med om
Och nja fasten min rullar sig ofta och väl så när leran torkar är det bara att borsta bort så är magen vit.. Kolla på min avatarbild tycker manen är vit men den är icke tvättad på månader=)

Det finn nog ingen bäst färg om man ska se de till att vara/se rena ut.
En lerig häst ser lerig ut oavsett färgen på den.
Men leran ser väl "finare" ut om färgen under leran är vad man anser vackert:D

Jag valde black, musblack är en av mina favoritfärger.
Men även isabell och gulbrun, men där visste jag inte vad jag skulle välja mellan "häftig färg" och "annan"... Svår gränsdragning liksom. För mig är det ganska "häftiga" färger, men det tycker jag även musblack, vissa skäckar och vissa bruna är. Och kolsvart.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 009
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 713
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar