Vilken erfarenhet har ni?

M

mulis

Sitter och funderar på hur ni alla har hunnit bli så kunniga och duktiga på sadlar och annan utrustning?

Är djupt imponerad av vilken kunskap många har!

Hur har ni skaffat er kunskap? Jobb, utbildning, ett brinnande intresse?

Vore kul om ni kunde berätta lite!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken erfarenhet har ni?

den lila kunskap jag har fätt har jag fått tack vare att stallägaren som jag har hästen hoss är sadelutprovare på heltid. Har varit med på många sadel utprovningar och lärt mig massa saker.. på den vägen är det

Under 4 månader (jan-april) i år praktiserade jag i ridsportsbutik och då följde jag med sadelmakaren/sadelutprovaren typ 2 dagar/vecka. Det lärde jag mig otroligt mycket av! Och är väldigt intresserad av det yrket med. Tyvärr tror jag inte min rygg klarar det...

brinnande intresse kanske?

man läser en hel del här på buke och andra internetartiklar och tidningar.
jag har kompisar som är mer erfarna än mig som jag lyssnar på.
snappar upp allt, både bra och dåligt.

har precis bestämt mig för att sälja alla mina 4 sadlar och köpa EN ny -med sadelutprovares hjälp.
En sak har jag lärt mig. utbildade innom området är bäst =)

Jag har haft turen att arbeta i en ridsportbutik tillsammans med en sadelmaksmästare (samt "vanliga" sadelmakare/sadelutprovare). Jag har lärt mig mycket om sadlar, läder, bommar och stoppning samt alla övriga ridsportartiklar.

Har sugit i mig allt jag kunnat under 20 års brinnande intresse. Hade gärna utbildat mig till sadelmakare, men är så klumpig, det hade nog inte blivit några vackra sadlar.

Har en häst som ör mkt svår att hotta sadel till... så efter att nu äntligen ha hittat två pasande sadlar har man lärt sig en del. Hon har varit hos ett antal utprovare, så jag har frågat och iaktagit. Tycker dessutom att det är väldig intressant och har förstått hur otroligt viktigt det är med en passaden sadel.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 903
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 489
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 431
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka