Vilken cirkus!

Mela99

Trådstartare
Ja, ute hos morsan bor det vanligtvis 2 shelties - en 8 månader (blue merle) och en 7 år (sobel).

Jag som jobbar ute hos henne tar med mina hundar varje dag, en sheltie på 8 månader (blue merle) och en på 11 månader (black and tan).

Hon har en inneboende som har en Jack Russel på 6 mån.

En kille vi känner, vars förra hus brann ner och väntar på uppbyggnad av ett nytt, bor hos henne ganska ofta då han annars måste sova i en lokal - han har en schäfer på 1 år.
Dessutom passar han nu två hundar i fem dagar - en stoor Leonberger (lr vad det heter/stavas) och en rottweiler, 5 och 3 år.

Detta är alltså vad jag får utstå om dagarna - åtta hundar som många är unga och lekfulla, de två äldsta som ska sätta varann på plats, en som aldrig kan va tyst, en som alltid retar en annan, olika mat på olika platser, vatten över hela köksgolvet efter ständigt drickande i vattenskålen, bus runt fötterna, pussar i ansiktet, jack russeln som vill komma upp i knät - heey, arbetsro, vad är det? :D

Men det är riktigt trevligt måste jag säga, och tur att hon har gård på landet och stor tomt så de kan springa ute iaf!

Och då har jag inte räknat med allt hästfolk som har hästar i vårat stall som dagligen tar med sin hundar ut - även där allt från valpar till äldre hundar i olika storlekar och raser. :smirk::p

Börjar mer likna hundfarm än hästverksamhet ;)

Senast ändrad:
Sv: Vilken cirkus!

Låter härligt! Du får ta ett kort på hela högen ;)

Jag tycker det räcker gott och väl som vi har det här. En 11 veckors Dansk/Svensk Gårdshund, en 3-årig chäfer/dobermann, mormors 7-åriga tax och 6 katter som inte kan hålla sams :rofl:

Ja, det är härligt med djur.

Ullis

För mig låter det underbart. Så skulle jag vilja ha det, massor med hundar kring mig. Är man hundidiot så är man.

Hehe, det är lite av en cirkus här hemma med:angel:

Vi har först våra egna 3 hundar + katt, 2 schäfrar (9 år resp. 12 v) och en pekingese på 8 år, katten är ca 6 månader.
Sen passar jag även min mors gamla yorkshire på 13 år tills mamma kommer hem igen, och imorgon kommer sambons systers hund (blandras av större modell) hit över helgen som vi också ska passa.
Nämnas bör dessutom är att vi bor i en 3:a(lägenhet)!:angel::rofl:

Lugn och ro-vad är det?:p

Men, det är riktigt härligt med djur:love:

Herre jösses, hur många kvadrat har ni? Får ni plats alla. Sen gå ut med dom från lägenheten. Långt till grönområden? Finns det hiss? Låter iaf trevligt.

Herre jösses, hur många kvadrat har ni? Får ni plats alla. Sen gå ut med dom från lägenheten. Långt till grönområden? Finns det hiss? Låter iaf trevligt.

Det är närmare 80kvm så nog får vi plats, men det är inte inomhus hundarna får sin motion.:smirk:
Och som sagt, 2 av hundarna är inte våra och vi är dessutom 2 pers.

Grönområden har vi 'precis utanför' porten (ca. 100m till en ändlös skog tex.)-ingen hiss men det är 'bara' 3 våningar som man egentligen kan kalla för ½våningar. Bästa är att det bara är att lyfta upp yorkshiren och valpen och traska snabbt ner:D

Ja det är väldigt mysigt och trevligt här hemma;):p

Måste bara fråga; Vad har dina frågor med saken att göra? Jag menar hurvida stort/litet vi bor, har hiss eller långt till grönområden??

Senast ändrad:

jag undrade då jag också... inget ont i't utan mest eftersom jag kan tycka det är ett helt projekt att ta sig nerför våra trappor med mina 2 (en liten en stor):rofl:

såhär kan våra cirkusar se ut

Bild012.jpg

alla är(tack och lov:D) inte mina och två saknas på kortet:p

Undrade bara med så många om platsen. Såg framför mig ett höghus med hiss och långt till rastplats. Har bott i lägenhet med 2 hundar tidigare. Det var jobbigt med hiss eller trappor. Speciellt när en inte ville in i hissen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 601
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: animalasia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 044
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka