Sv: Vilken av de 26 karaktärerna har ni?
Jag har jättevsårt att placera in min häst i någon kategori, och tänker inte försöka heller^^ Hon är den hon är och det kommer hon alltid att vara!
Men hon är ju väldigt vacker, samarbetsvillig, lättlärd och positiv. Hon gör alltid så gott hon kan! Men sen har hon dåligt självförtroende, är lättskrämd och klok. Samtidigt är hon i stort behov av en bra ledare och vill inget hellre än att ha en bra vän. Hon är väldigt känslig och uppmärksam, och blir hon rädd hoppar hon till men då har hon full kontroll på vad hennes ledare gör. Hon känner av om någon blir osäker, och det gör henne väldigt osäker i sin tur och då flyr hon...
Lite om Ella det.
Men jag kan väl försöka beskriva henne i vilka karaktärstyper hon passar in delvis i, med bilder till.
Barnet (positiv, lättlärd och lekfull)
Duvan (känslig, dåligt självförtroende, kräver en stark och mycket snäll och omtänksam ledare)
Dandyn (lekfull, relativt ostabilt psyke, vacker, mycket utstrålning, uppmärksam)
Alla bilder på henne finns
här.
Gissa gärna lite hur hon är!
Jag skulle nog sätta henne mest under Dandyn. Hon är lekfull, vacker, barnslig, positiv, uppmärksam, försöker alltid göra rätt och har ett dåligt självförtroende. Många, även icka hästintresserade reagerar på att hon är så fantastiskt vacker, även under ett tjockt lager lera^^
Men för mig spelar det ingen roll vilken karaktärstyp hon är. Jag bryr mig inte. Jag älskar min häst och vi har kommit väldigt nära varandra, på en så kort tid. Hon följer mig utan att jag ber om det, hoppar löst tillsammans med mig trots att hon är bomrädd och vågar sig in i mörka transporter när det tidigare tog 4 timmar, och vi fick inte ens in henne då. Jag vet precis hur hon är och hur hon vill att jag ska vara, men jag kan ändå inte placera in henne helt under en enda karaktärstyp. Hon påminner om olika hela tiden, även fast hon hela tiden behåller sina egenskaper jag räknade upp ovan, men de visas olika mycket beroende på situationen.
Aja, skulle vara kul att höra vad ni ser henne som på de olika bilderna. Jag vet ju hur hon är i verkligheten, men det skulle ändå vara skoj att höra hur andra tänker och vad andra ser hos henne! Länka gärna till bilderna och beskriv, om det är okej för TS alltså?
I så fall får TS säga till!