Vilken av alla miljontals mobiler??

S

Sannec1993

Jag funderar på att köpa en ny mobil eftersom den jag har börjar bli lite gammal...
Men jag blir helt snurrig på alla dessa mobiler! :confused: Jag har försökt jämföra dem men jag tycker att de verkar ungefär likadana allihop. Så därför ber jag om hjälp om någon av er vet vilken som skulle kunna passa mig :D

Jag tycker att kameran är det absolut viktigaste! (förutom att den går att prata i förstås;))

Den ska helst vara ganska tålig, om inte bör den nog fungera med något slags skydd. (Jag har sett att vissa har plastfickor till sina mobiler på vissa fysiska jobb)

Filma bör man ju förståss kunna oxå. men det hänger väl ihop lite med bra bilder, det tycker iaf jag ;)

Sen vore det ju trevligt om man kunde ha några bilder på mobilen m.m. utan att minnet blir fullt jättesnabbt.

Förutom kamera så är det egentligen bara sms och tele som jag använder mobiler till

Jag har sett att de kommit GPS på de nya mobilerna. det var en nyhet för mig :idea::love: Det bara måste jag ha! Super när man rider ut långt som jag brukar göra :love:

Tacksam för svar :laugh:

Sv: Vilken av alla miljontals mobiler??

Mycket handlar om hur mycket du vill lägga ner på telefonen också, bäst bilder just nu får du med en Nokia N8, för det ringa priset 4500-5000 kronor. Den går väl antagligen att köpa på "avbetalning" som alla andra lite dyrare mobiler idag. Hur stryktåligheten är vet jag inte, men skalet är åtminstone i aluminium, fast det är ju en stor pekskärm. Fördelen med Nokia är även att det medföljer gratis program för GPS-navigering, där man kan ladda ner kartorna i förhand. Alla andra kostar det antingen att köpa, eller så måste man ha konstant internetuppkoppling när man använder GPS:en.

Sv: Vilken av alla miljontals mobiler??

Jag har en Nokia 5230 med touchdisplay. Den har GPS och en 2mp kamera. Det dumma med kameran är att den inte har autofokus och då måste stå ganska still annars blir bilderna suddiga. Ett ganska stort minus. Jag filmade fyverkerierna på första advent och filmen blev super! Så för mig väger "filmkameran" upp den vanliga, dåliga kameran. Nu har ju jag en systemkamera så mobilkameran för mig är inte det viktigaste. För övrigt tycker jag att den är smidig och lätt att använda, och tycker det är suveränt att skriva direkt på skrämen och slippa alla knappar! Förut fick jag alltid kaksmulor mellan knapparna så det ville inte funka riktigt. :angel: Personligen så tycker jag att den är ganska tålig för att vara en touchmobil, jag tappar min i golvet titt som tätt och den lever än. Inte ens en repa! Sedan är det suveränt att ha skyddsplast på displayen eftersom det skyddar mot repor och smuts. Lätt att surfa med är den också, speciellt dyr är den inte heller. Sambon köpte min i somras då Elgiganten hade kampanj för 990 kr. Nu tror jag den ligger på ca 1600 kr. Ett sista plus är att man kan byta bakstycket på mobilen och få en annan färg. :) Till min svarta version fick jag med svart bakstycke, samt ett rött och ett rosa.

nokia5230_groupshot_medium.jpg

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707
Senast: lizzie
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Lii
·
Relationer Nu skriver jag en sånhär anonym relationstråd för jag behöver verkligen andra människors syn på saken... Jag har en kille sedan 3 år...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
16 426
Senast: Viva
·
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka