Vilken är er bästa prestering?

S

saris_safaris

Vilken är eran bästa prestering inom hoppning? (både häst och ponny)

Min egen är 2:a MsvA med min D-ponny och 1:a MsvA med min c ponny.

/ Saris_safaris :bump:

*sucka* Min måste väl vara 60-70cm med älsklingspållen...Har vart så rid-rädd att jag knappt vågade sitta på hästen..

Det jag värderar högst på ponny när jag tävlade det för så där en 7-8 år sedan är min vinst i New Forest SM i hoppning för C-ponnyer, det gick då i LA. Har även en seger i msv b men den rankar jag inte lika högt.

På ridhäst vet jag inte riktigt vad som är det som varit bäst. Min första felfria 1.20 som jag red på nationell tävling och även vann över så där 60 starter värderar jag rätt högt. Samma helg debuterade jag även 1.30 med 4 fel vilket även det var kul. Det meetinget är nåt jag inte glömmer i första tagtet. Sen är mina plceringar i 1.30 förstås värda en hel del.

Prestering :confused: Är det som prestation och placering i ett och samma ord? :D

8:e platsen i finalen för Riksmästerskapet för lektionsryttare på strömsholm 2001.

Värderar min 3:de plats på rikskvalet för lektionsryttare (LB) ganska högt, även om vi inte gick vidare till final så var det stenhård konkurrens.
Vinsten på lektionsponnyns första tävling på annan klubb värderas också väldigt högt eftersom det slutade med seger (visserligen en LD, men det var ju första gången!).

På storhäst har jag inte hunnit göra särksillt mycket än faktiskt... Har knappt tävlat nåt storhäst än, men lite senare i vår, eller nästa vår blir det nog av med 6-åringen.

Vunnit en Lätt A på B-ponny när jag var liten (11år).

Hoppat en bana på 90 cm med C-ponnyn (som ska fylla fem i år), på träning.

Vad roligt. Vad heter New forest ponnyn?
Jag ska tävla de kombinerade klassera. LC komb. och LB komb. med min foder ponny.

Felfri clear round i 90 cm och felfritt hopprov inför fälttävlan (95 cm) på dagens snabbaste tid. :cool: :D

En andraplacering med ena hästen i 1,30 nat på strömsholm, och en tredjeplacering i samma klass med andra hästen! :D

kan inte säga att det var det högsta ochs törsta klassen men den jag e mest stolt över..

kom 1 a i en hoppnign på kluben, klubbmästare, hopnning 90 cm med häst som var dräktig men vi inte visste om det. ( i 8 onde månaden)

Bästa å bästa...om inte mest minnesvärda, var när jag hoppade 1 m på regional tävling hemma. Klarade grunden galant och med bra tid! Trillade av i omhoppningen på andra hindret och lyckades ändå placera mig fyra!
Skickligt tycker jag!! :bow:

Har inte tävlat på måååånga år(typ 15). När jag väl tävlade var det på jättelåg nivå. :) Har tyvärr inte haft möjlighet att ha egen häst förren förra året.

Den prestation jag såhär i efterhand värderar högst var nog på mitt första ridläger på ridskolans B-ponnyer. Av 10 startande vann jag min första hopptävling. Grundomgång och sedan på tid. :rofl:

Annars är det nog när jag först vann i vår ridgrupp och sedan kom 2:a i finalen på ridskolan i Junior Barbie Cup(hoppning idealtid).

Oj, oj vilka prestationer.. :rofl:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
355
Senast: Cactus
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Emma Byström är ridlärare och C-tränare i dressyr. När det är dags för hoppning är kontrollen för henne A och O – här delar hon en...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama