@holymary Vilken mardröm! Stackars häst
Ja, det var väldigt smärtsamt att se! Det som också slog mig är hur otroligt snälla de här djuren är.. Jag hade nog försökt kasta av ryttaren om hen gjorde så mot mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@holymary Vilken mardröm! Stackars häst
T.ex. när jag var med min väninna och tittade på en häst till henne som hade beskrivits som nybörjarhäst, men som inte gick att stanna om man inte vinklade händerna på ett speciellt sätt. Vikthjälper visste den inte alls vad det är. Inte ens i skritt fick man den att stanna om man inte höll händerna precis rätt. Och ägaren menade på att han var så välriden och att det inte alls var något konstigt. Hon instruerade oss i exakt hur vi skulle hålla våra händer när vi skulle göra halt. Handleden skulle vikas i precis rätt vinkel och tummarna peka åt precis rätt håll. Vi provred och sedan sa vi tack men nej tack.
När jag sökte medryttare på en av mina hästar jag hade för några år sedan var det en 13 årig tjej som provred, hennes pappa var med och sa att hans dotter kunde ju inte vara där och rida ensam, hon är ju bara 13 år.. jaha tänkte jag, behöver hon barnvakt får han väl vara där med henne, jag tänker då inte vara där och passa på henne, ingen direkt mening med att ha medryttare om jag ska behöva vara där ändå..
Blev en 14 årig tjej som var nybörjare men med rätt inställning som blev medryttare på den hästen sen, vars pappa inte hade några problem med att hon var själv i stallet eller red själv, funkade hur bra som helst.