Vilka tyglar?

M

Muffe

Vilka tyglar använder ni er av när ni hoppar? Själv har jag ett par 15 mm släta lädertyglar. Tycker dock att dom kan vara i halaste laget och har nu sneglat på ett par FB stegtyglar, dock är dom 10 mm och jag funderade på om de blir för smala? Erfarenheter och åsikter mottages tacksamt.

Sv: Vilka tyglar?

mina favorittyglar i hoppning är antingen släta lädertyglar med gummiinsida, eller gummityglar med noppror, fast dom måste vara smala, annars går det inte rida med såna... :p

Jag har ett par smala med vävda gummitrådar, jättesköna är dom. Annars har jag tidigare alltid ridit med supersmala lädertyglar med en gummiklädd sida.

Jag använder uteslutande kantflätade lädertyglar, tycker dom ger ett bra grepp & man är inte hindrad att ha tyglarna i en viss längd som jag tycker man kan bli med stolptyglar.

rider med smala bruna gummityglar, perfekt grepp, är det dressyr så rider jag med svarta smala läder tyglar.

Jag har ett par ganska breda tyglar helt i gummi :love: Underbara!
I dressyr har jag kantflätade. Gillar inte tyglar med stolpar, jag hamnar alltid mittemellan ändå :p

Jag rider alltid med kantflätade smala lädertyglar från globus! Dom är super, och var mjuka redan i affären. Och billiga! :d:love:

Diana

jag har ett par helflätade lädertyglar. gillar den typen av tyglar bäst! ang smala tyglar eller inte tycker jag ju smalare desto bättre! Men jag har väldigt små händer så det kan kanske bero på det..

jag har antingen ett par GG gummityglar eller ett par HG gummityglar vid hoppning. Hade ett par FB stolptyglar innan, de var helt undebart mjuka, men tyvärr så tycker jag att man blir hindrad att ha den längd man själv vill ha med stolptyglar.

den enda tyglar jag använder är ett par hubertus kantflätade lädertyglar som äe 10 mm :)

Såna där vanliga, vad dom nu heter, i tyg med små stropar på.

Efter att hästen har lyckats trampa sönder 2 par equipetyglar rider jag med det billigaste som går, inte så skoj att slänga ut 500 spänn 1 gång i månaden på tyglar :p

Har ett par dyon gummityglar med :love: Men ja... vågar inte andvända dom:rofl:

Funderar på ett par tyglar, men jag vet inte vilka..Mer tips! :D
Sånna där tyglar med invävd gummitråd, bränns det typ inte när dom glider ur händerna (asså, jättesnabbt och man håller hårt?)
Testade i en affär med att dra dom ur händerna jättesnabbt och den gjorde ju ont:crazy::p

LIte olika, men mestadels ett par mjuka gummityglar från HG, enda tyglarna mina känsliga händer inte får skav av:D

Liknande trådar

Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Elendil
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
949
Senast: tuaphua
·
Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka