Vilka tecken blir kvar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare emindy
  • Startdatum Startdatum
E

emindy

Jag har ett föl som snart nu är en månad gammal och jag har börjat fundera lite på hur hon kommer att se ut som vuxen.
Hon är brun med en vit kota höger bak samt några få vita strån i pannan. Dessutom har hon en ål som sträcker sig från svansen till mitt på ryggen ungefär!
Kommer den att stanna eller är det något som de kan ha som små och som de sedan tappar med fölpälsen?

Mer generellt; hur vet man vilka tecken som stannar?

Sv: Vilka tecken blir kvar?

Det där är svårt att säga innan fölpälsen släppt...

Om inget av föräldraran har skimmelanlag så bör de vita tecknen på ben och i huvudet bli kvar, troligen ålen också...

Sv: Vilka tecken blir kvar?

Är det vanligt med ål på "tamfärgade" hästar?

Brukar inte tecken på ben etc förändras?
Min valack hade nämligen vitt på ett av benen som unghingst men som försvunnit nu när han är vuxen.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 878
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 434
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat