Vilka tävlingar vågar jag anmäla mig till?

Elsis

Trådstartare
Hej! Undrar lite vilka tävlingar man får lov att anmäla sig till? Finns så många olika..... Undrade Först om man direkt får till exempel starta LA:4 regionalt eller om man ska ha kvalat till det? Tänkte även på när det gäller div I, II & III, Får man starta på dessa tävlingar utan att delta i själva cupen? Sen undrade jag även hur det funkar när det står dressyrallsvenskan bredvid en tävling, är det ändå en vanlig tävling eller får vem som helst delta?
Jätte tacksam för svar!!!

Hej! Undrar lite vilka tävlingar man får lov att anmäla sig till? Finns så många olika..... Undrade Först om man direkt får till exempel starta LA:4 regionalt eller om man ska ha kvalat till det? Tänkte även på när det gäller div I, II & III, Får man starta på dessa tävlingar utan att delta i själva cupen? Sen undrade jag även hur det funkar när det står dressyrallsvenskan bredvid en tävling, är det ändå en vanlig tävling eller får vem som helst delta?

Du får starta upp t.om regional MsvC:2 utan att kvala.
Var det gäller allsvenskan och deras divisioner är jag lite mer osäker, och tror det kan skilja sig mellan länen. I mitt län (Södermanland) kan man iaf starta i allsvenskans klasser även fast man inte är med i allsvenskan - i mån av plats. Är det t.ex. många lag som ska vara med, eller något annat, så har allsvenske-ryttarna förtur, men andra får också starta om plats finns. Men som sagt, det kan finnas regionala skillnader.

Alla dina frågor finns det svar på i TRII, reglerna för respektive cup som ligger på distriktets hemsida samt i propositionen som läggs upp i TDB.

Normalt fyller man upp den allsvenska klassen med individuellt startande om det finns plats för dem, men lagdeltagare har företrädare.

Så länge det inte är kval till klasserna så får du starta vilken klass du vill. Du måste alltså inte börja med en lokal lätt c1 om du och hästen ligger på lätt a-nivå. Jag har själv startat lokalt upp till lätt b2, men skulle i nuläget INTE starta den klassen på en regional tävling, där är motståndet helt enkelt för hårt för oss.

Här finns allsvenskan division III (eftersom det är de låga klasserna jag rider, finns säkert de andra också men det har jag dålig koll på), då har lagryttare förtur till de klasser där allsvenskan går, men i mån av plats får alla vara med.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar