Vilka tävlingar tänker ni köra i år?

Sv: Vilka tävlingar tänker ni köra i år?

Pegasus är då född -06 han kom till oss 14 april -09. Han gick i vagn första gången i juli.

Vi ska försöka oss på start i dressyr och precision i Villvattnet och det samma i tävlingarna i Sikeå till hösten.

Anna-Carin

Blir väl en första start på Bergs första helgen i maj. Jag tycker det är jätteroligt att de har lagt till en LA tidigt på säsongen för alla som vill kvala - Heja Bergs... :bump: Och vi får väl hålla tummarna att det har hunnit torka upp på åkern!

Tävling och tävling.... :cool: men nu närmast ska vi till Trollhättan (2/4) och köra Äggrace! Kombinerad precision och maraton inomhus med ägg istället för bollar!!!

Kommer att bli superskoj!:bump:

Låter superkul! Kanske man kan få se någon bild från evenemanget efteråt?

Ska du inte vara med?:eek:;) Tänker du missa en så rolig grej;):bump:

Jag ska försöka hinna med och ta några bilder... ska ju grooma oxå.;)

I går fyllde jag i anmälningsblanketterna till Åkerbo och Berg (julitävlingen).:bump: Äntligen är det snart dags!!!:banana::bump:

Äggrace i THN? Var någonstans? Har blivit intresserad av körning och det hade varit roligt att kolla lite, finns det någon hemsida eller så?

Sen ska det vara nån stor körtävling kristi himmelsfärdshelgen i Skåne, närheten av Klippan, någon som känner till något om den? Är den värd att åka på som publik? Skulle så gärna vilja se en riktigt maratontävling. Brukar det vara stort runt omkring? Jag menar finns det kanske körgrejer att handla och så?

Jag tror att det är denna körtävlingen som du menar: http://www.ridsport.se/propositioner2010/0330_ko_100507.pdf

Det är en fullständig tävling som innehåller både maraton, dressyr och precision och maratonen är såklart väldigt rolig att se. Propparna hittar du på Svenska Ridsportsförbundets hemsida om du vil leta fler tävlingar.

På de stora mästerskapstävlingarna som tex SM så brukar det finnas återförsäljare för körgrejor annars är det lite klent på vanliga tävlingar.

På Kuskringens hemsida så kan du hitta information om hur en körtävling går till: http://kuskringen.se/tavling.html

Och på Westerdals hemsida kan du hitta hur det funkar med olika körutrustning och hur du gör anspänning osv

http://www.westerdal.se/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=30

Ok ja den är ju lite större och kan locka lite försäljare till platsen :)

Trollhättans Fältrittklubb. http://www.tfrk.se/ Första start är kl. 9 och sista 14:56, med reservation för eventuella ändringar. Lätt, Msv och Svår klass.

Åsbo har sin internationella tävling under kristihimmelfärdshelgen. http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=321961
Samma helg har Åkerbo (Linköping) en tredagarstävling. http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=255100

Drive Out (körbutik) håller till i Åtvidaberg inte så långt från Linköping. Blir lite osäker, men jag har för mig att dom har haft försäljning på tävlingsplatsen.

Pegasus är då född -06 han kom till oss 14 april -09. Han gick i vagn första gången i juli.

Vi ska försöka oss på start i dressyr och precision i Villvattnet och det samma i tävlingarna i Sikeå till hösten.

Anna-Carin

Det kommer säkert att gå som en dans. :) Men måste bara säga att vi ska bara ha en ren dressyrtävling i Sikeå. Det är ju vår allra första tävling som vi organiserar så det kändes bra att smygstarta med bara dressyren. ;)
Jag har faktiskt just i dag anmält mig och "nya lilla gula" till vår första tävling på Hippologum i slutet av maj. Ska bli riktigt spännande.
Sen blir det nog tävlingen på surf (blir det maraton där tro?) och möjligen kågedalen. Tror inte vi far till Lycksele i år och i Villvattnet är det så mycket publik så då får jag rampfeber. :o

Maria

Jag körde första tävlingen för säsongen igår, dressyr + precision. (Och tömkörd precision.) Det var i Rid och Körklubben Shetland och jag kommer att tävla fler gånger i den klubben i sommar/höst.

Utöver det funderar jag på dressyr + precision 1 maj på Johannesberg (Lätt A förstås) och på samma ställe 21-22 augusti. (Ingen propp än - grenar??? Jag hoppas på maraton!) Jag hittade även en propp till Salaorten 4 september, dressyr + precision Lätt A.

Johannesberg har ju även en tävling 13 juni, men då har också Rid och Körklubben Shetland tävling med fler grenar så jag kommer att välja den istället.

Jag hade hoppats hitta fler maratontävlingar i Lätt A i närområdet, men har hittills inte sett någon färdig propp till någon sån. 13 juni förmodar jag att det blir maraton, bara för att jag inte ska vara med. *mummel*

Någon som har färskt i minnet hur man kvalar till Nationell lätt - måste det vara 2 st Lätt A med maraton eller 2 st Lätt A oavsett grenar?

Det kommer säkert att gå som en dans. :) Men måste bara säga att vi ska bara ha en ren dressyrtävling i Sikeå. Det är ju vår allra första tävling som vi organiserar så det kändes bra att smygstarta med bara dressyren. ;)
Jag har faktiskt just i dag anmält mig och "nya lilla gula" till vår första tävling på Hippologum i slutet av maj. Ska bli riktigt spännande.
Sen blir det nog tävlingen på surf (blir det maraton där tro?) och möjligen kågedalen. Tror inte vi far till Lycksele i år och i Villvattnet är det så mycket publik så då får jag rampfeber. :o

Maria

Mig gör det inte så mycket att det "bara" är dressyr i Sikeå. Det händer ju andra saker i september också så. Jag måste hitta en groom också..

Anna-Carin

För att kvala till nationell lätt måste du göra 2 st Lätt A dressyr och 2 st LättA maraton. Dressyr och maraton behöver inte vara på samma tävling.

Tack! :bow: Då blir det alltså inget komplett kval för mig i år, om jag inte hittar en Lätt A till med maraton... (Förutsatt att det i alla fall blir maraton på Johannesberg i augusti.) *suck och stön* Jaja, vi får en massa övning i dressyr och precision i alla fall! :)

Tanken är att jag ska debutera på Blekinge Körsällskaps tävling den 13 juni :o

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: CaisaCax
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: MiniLi
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
446
Senast: Blyger
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 322
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar