Oaktsamheten bryr jag mig inte så överdrivet mycket om, man får packa väl. Men PostNord har jag inte mycket till övers för sett till borttappade försändelser, sena leveranser och att de markerar leveranser som levererade, fast de i själva verket levereras först flera dagar senare...
DHL och Schenker har jag bra erfarenhet av, aldrig träffat på en otrevlig chaufför heller. Eller ja, en gång har någon från Schenker hävdat att de både försökt leverera paket till mig, utan att det gick, samt försökt kontakta mig utan framgång, till en av mina leverantörer efter att jag efterlyst ett paket. En dag då jag befann mig på leveransadressen hela dagen, med full utsikt över gårdsplanen och utan att ha fått varken samtal eller mail, så någon ljög ju uppenbarligen. Speciellt då det avslutades med att de väntade på att bli kontaktade av mig, för att stämma av möjlig leverans, men paketet levererades dagen efter utan att jag kontaktat dem.
Men jag räknar med att det var en person och inget som representerar hela företaget, för i övrigt var jag väldigt nöjd med dem. Det var företagspaket och det levererades till företaget två dagar efter det nådde Sverige, så tidsmässigt var det inga konstigheter, speciellt inte då det var strax innan jul.