Vilka ska åka hit och Prova på Western?

Gordon

Trådstartare
Hej satt och kollade lite på nätet och såg detta!:love:
De är ju världens chans för er som vill testa!! Jätte roligt!!!:bump::bump:

Prova-på-dag för koklasser & timed events

Helgen den 5-6 december händer det grejer på Hanaskede! RHA, i samarbete med P- L, kommer att erbjuda både koclinic och prova-på-dag i koklasser och timed events.

Sv: Vilka ska åka hit och Prova på Western?

ååååååå jag ska dit å kolla:)
dessvärre e inte min pålle så pass i gång på grund av skada så att vi kan vara med, annars hade jag vart me på kosse träningen:bump:

kolla på RHA:s hemsida, där står all info.

Självklart ska jag & Co dit :p.

Cool, för man låna RHA häster så man behöva inte släppa med sig sin egen på vinter vägg lägg?
Az

Skulle jätte gärna komma och prova på . Det enda är att jag har långt att köra med hästen ( inga problem att köra ) . Men vet ju inte om det kommer att vara snöstorm eller andra väder problem . Skulle anmält mig direkt om jag visste att det blev bra väder att köra i .

Cool, för man låna RHA häster så man behöva inte släppa med sig sin egen på vinter vägg lägg?
Az

Varför ska RHA låna ut hästar? :confused::confused: Ska man träna så ska man väl träna på sin egen häst!!
Bra initiativ med rookiegrejjer, mer sådant. Gärna en "riktig" tävling där ekipage som kommit upp i B nivå INTE får starta.

Senast ändrad av en moderator:

Varför ska RHA låna ut hästar? :confused::confused: Ska man träna så ska man väl träna på sin egen häst!!
Bra initiativ med rookiegrejjer, mer sådant. Gärna en "riktig" tävling där ekipage som kommit upp i B nivå INTE får starta.

Fördel:
Du för testa dig själv på en beproved ko häst, se vad du gå för.
För mig, ett social tid och se vad deras häster gå för.
Vansinig att köra häster mitt i vintern tycka jag.
Az

Fördel:
Du för testa dig själv på en beproved ko häst, se vad du gå för.
För mig, ett social tid och se vad deras häster gå för.
Vansinig att köra häster mitt i vintern tycka jag.
Az

Och hur tror du att RHA får dit sina hästar? :confused: Flyg? :confused:

Och hur tror du att RHA får dit sina hästar? :confused: Flyg? :confused:

Vill RHA göra en PP på ko mitt i vintern kan dom val stalla upp med häster. Det är latter för dom som har häster i närheten an PP folk med häster som bor långt bort el har ingen häst alls och vill PROVA PÅ KO.
Az

Hade jag haft häst och möjllighet att åka så hade jag inte tvekat en sek:)

Nu kan man ju aldrig garantera vädret, men det är väldigt sällan snö i dessa trakter, det kan ju vara halt på morgnarna om det varit kallt på natten, men som sagt, att det skulle bli snöstorm är nog högst osannorligt! Och skulle det bli så dåligt väder så ställs nog det hela in ändå :D. Så anmäl dig du!

Om du kör med en vettig bil och transport med vinterdäck och inte över 80km som är hastighetsgränsen så behöver du nog inte oroa dig så mycket för att släpa med dig dina hästar i vinter väglag, då är det nog farligare att köra när det regnar och blåser.

Överallt i detta avlånga land hålls varje helg ett antal clinic's, kurser, tävlingar och andra sammankomster ÅRET RUNT. Varför skulle det vara vansinnigt att köra hästar på vintern :confused:?? Det är inte ett dugg krångligare än på sommaren, dubbat och lite lägre hastighet bara :idea:! Häst världen kan väl inte dö ut varje vinter heller.:confused:

Om jag hade haft en inriden och klar häst hade jag gladeligen åkt. Får hoppas på att det kommer liknande när vi är redo här hemma

Och JAG önskar att det hade varit i mina trakter:mad:, här skulle det antagligen generera massor av nya kosseryttare, är rena öken på den fronten, tyvärr!

Men åka 80 mil för att prova på känns kanske som lite väl mycket, särskilt vintertid....

Då för du och Tucker grava ner i jul kassa, kör ditt dina häster och prova på and have a good time. :banana:
Az

Överallt i detta avlånga land hålls varje helg ett antal clinic's, kurser, tävlingar och andra sammankomster ÅRET RUNT. Varför skulle det vara vansinnigt att köra hästar på vintern :confused:?? Det är inte ett dugg krångligare än på sommaren, dubbat och lite lägre hastighet bara :idea:! Häst världen kan väl inte dö ut varje vinter heller.:confused:

Jag fattar heller inte riktigt det där. Travfolker far både hit och dit även på vintern. Det verkar ju gå utmärkt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 462
Senast: Wonna
·
Hoppning Som vissa vet så har mitt senaste hästår varit synnerligen dramatiskt, och inte speciellt roligt. Förra våren (2004) så bestämde jag mig...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: superstar
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka