Vilka sadlar finns det?

Royal

Trådstartare
Jag letar ny sadel till min häst då min andre inte passar. Hoppas ni kan ge mig någr tips. Det ska vara en sadel med utbytbar bom då min häst ändrar sig hela tiden. Men jag vet inte riktigt vilka märke som har det, dom jag vet är isabell werths, bates och wintec finns det nån mer? Skulle vara jätte tacksam för svar om nån visste.

Sv: Vilka sadlar finns det?

Jag letar ny sadel till min häst då min andre inte passar. Hoppas ni kan ge mig någr tips. Det ska vara en sadel med utbytbar bom då min häst ändrar sig hela tiden. Men jag vet inte riktigt vilka märke som har det, dom jag vet är isabell werths, bates och wintec finns det nån mer? Skulle vara jätte tacksam för svar om nån visste.

bates är den allra bästa du kan köpa om du vill kunna byta bomvidd, själv har jag haft wintec (dock hoppsadel) och jag gillade inte det alls.

Isabell Werth är en modell på Bates (som för övrigt är en helt ok sadel).

Har en isabell werth nu men den sitter inte bra, men har hört att knights och anky sadlarna med ska ha ändringsbar bom på sina nya sadlar?

ja nya anky sadlar har utbytbara järn. sen finns det flera märken där bomvidden kan ändras av åf eller fabrik. men det kostar en slant och är mer omständligt än att bara byta järn såklart.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 575
Senast: Rikke
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur