Vilka program ska jag starta??

Tiller

Trådstartare
Nu är det dags igen för Insjöns lokala dressyrtävling öppen för travare registrerade i STC!

Dessa klasser är med :

Lätt D:3 1992
Lätt C:1 2003
Lätt B:1 2006
Lätt A:1 2003

Jag börjar fundera på vad jag ska starta för klasser.. :confused:

Förra året startade jag Lätt B och Lätt A och såhär såg resultaten ut:
http://www.irk.insjon.nu/resultat trav.htm
(Therese Persson, Uxbjärs Tiller)

Då startade jag Lätt A:1 mest för att prova på och för en lite större utmaning.. Jag tycker vi klarade det galant! :)

Hästen jag rider är en 16 årig kallblodstravare, han går stadigt i form när vi har trimmat dressyren lite. Han kan bla skänkelvikning någorlunda öppna och galoppen går han i stadig form.

Det som är problemet i Lätt A är isåfall den förvända galoppen, vi satte den förra gången än om det blev lite jämfota.;)

Tänkte att jag kanske ska starta samma klasser som förra året så jag jag ju jämföra lite om vi har blivigt nå bättre..
Eller vad tycker ni???:bow: :bow:

Så här ser vi ut:
JagochTiller13.jpg

Sv: Vilka program ska jag starta??

Vacker häst :) med tanke på era resultat så tror jag inte att du kommer ha några problem med att starta L:A,
lycka till :)

starta LA! varför harva i de låga klasserna?! det ska ju vara en utmaning att tävla :D

Jag säger dom dom andra ta och starta LA dels för att ni gjorde de förra året och då är det ju kul och se om det grå bätte i år (som jag tror det gör) och sen e de ju kul med utmaningar :) :d

kachic skrev:
Vacker häst :) med tanke på era resultat så tror jag inte att du kommer ha några problem med att starta L:A,
lycka till :)

Tack så mycket!!
Då tar vi nog lätt a iår åxå.. :)

Tycker också att du ska starta LA. LA:1 är så bra också för hästar där förvända inte riktigt sitter, eftersom du kan skära av vägen om du behöver, du kan ju gena rätt mycket om det blir lättare att hålla galoppen.

Ja det är bra!!
Jag genade lite förra året åxå, men iår siktar jag såklart på att gena lite mindre :angel:

Vad spännande det ska bli :bump: :bump:

Tiller skrev:
Ja det är bra!!
Jag genade lite förra året åxå, men iår siktar jag såklart på att gena lite mindre :angel:

Vad spännande det ska bli :bump: :bump:

Ridtravarföreningen?
Jag och mamma var och tävlade i strömsholm med våran Nordistravare. Fast vi körde märke 2 :D (vi vann! 70%:) :) )
Jätte kul är det iaf!
Lycka till!!:bump:

Njej.. det är väl inte ridtravarföreningen som håller i det.
Vad jag vet är det eget initiativ från Insjöns RK..

Men kul skla det bli iaf.

Har du nå´n ridbild på din?

Starta LA du! Med din häst går det superbra! :) Själv ska jag bara starta LC, eftersom det inte är så jättenoga med formen där :angel: Men vi jobbar på det :p

stallnissarna skrev:
Starta LA du! Med din häst går det superbra! :) Själv ska jag bara starta LC, eftersom det inte är så jättenoga med formen där :angel: Men vi jobbar på det :p

Ni ska inte starta både LättD och LättC då??

Man får ju starta två och han borde väl inte bli så trött av lättd och då får han ju vänja sig lite med banan åxå. Ta lättD som lite uppvärmning!
Det skulle jag ha gjort så han inte blir så stirrig på alla nya saker när han kommer in på banan i LättC!! :)

Ja jag funderar på det, men vi försöker få Linda att starta en klass också annars blir det nog LD också!

Ja men det låter väl bra!! :)

Inte någon mer som ska till Insjön den 14 maj och tävla??

självklart ska du inte starta en lägre nivå än ni redan presterat skapligt på! starta LA, ser ingen som helst anledning att du frågar över huvud taget!

har sett hopp och dressyr snuttarna och hästen är mycket trevlig. Kul att se!

Funderade lite på om jag har pressat igenom honom klasser som han egentligen inte klarar av.. men eftersom det gick skapligt förra gången så blir det nog samma klasser iår!:)

Jag kanske mest behöver lite pepping!:cool:

Vart någonstans ligger Insjön? Dum fråga kanske men ligger det i närheten av mig hade man kanske kunnat vara med:)

Bajbisen skrev:
Vart någonstans ligger Insjön? Dum fråga kanske men ligger det i närheten av mig hade man kanske kunnat vara med:)

I Dalarna, närheten av Leksand. Mellan Borlänge och Leksand kan man väl kanske säga.. Men mycket närmare Leksand.

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 377
Senast: Magiana
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 452
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024