Vilka länder är Fila Brasileiro utvisad från?

kan dom säkert men var redan inne på den här sidan när jag kom tänka på det :)
Med tanke på hur ovanlig rasen är och att din rasklubb är de som ska kunna allt om rasen, kan jag lova dig att du får de bästa svaret från dom om du vill ha ett tillförlitligt svar:)

Du får gärna dela med dig deras svar här och det vore intressant med en motivering till förbudet.

Har aldrig sagt att de är välmotiverade. Men det borde ju finnas en motivering, dvs en för landet anledning till sitt beslut.

OK, "det finns en anledning att de är det" tolkade jag som att du menade att det fanns goda skäl.
Motiveringen är i mitt tycke ren populism. Sveriges linje att gå på individers beteende är funktionell och rimlig, jag har noll och intet till övers för rasförbud.

OK, "det finns en anledning att de är det" tolkade jag som att du menade att det fanns goda skäl.
Motiveringen är i mitt tycke ren populism. Sveriges linje att gå på individers beteende är funktionell och rimlig, jag har noll och intet till övers för rasförbud.
Nej ja menade bara att landet i sig tycker sig ha en anledning. Oftast är det ju samma raser som drabbas av rasförbud och sånt brukar ju nämnas vid en snabb googling av rasen. Det är inget man "hoppsan missar" om man läser på lite om rasen.

Jag har inget heller för rasförbud. Och norges hantering av mallar i tjänst tycker jag är ren idioti som jag inte förstår alls.

Vad jag menade var att det är precis en sådan följd som man varnat för (bland annat) i diskussioner om rasförbudsinförande, att gränsen kommer att flyttas hela tiden och "rasförklaringen" blir dit tankarna går i varje situation. Destruktivt...

Med tanke på hur ovanlig rasen är och att din rasklubb är de som ska kunna allt om rasen, kan jag lova dig att du får de bästa svaret från dom om du vill ha ett tillförlitligt svar:)

Du får gärna dela med dig deras svar här och det vore intressant med en motivering till förbudet.

den är förbjuden för det finns ett uttryck som lyder "trogen som en fila" det betyder att den alldrig backar för någon eller något som inte är familj eller barn. och i fel händer så kan den bli livsfarlig :)

så tyvärr är det så i norige och danmark så ricker det med något fel från någon ägare så blir det rasförbud nästan diräkt :/

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat