vilka klasser lokalt för 5åring

beauspirit

Trådstartare
får man starta? måste man starta unghästklasser.

jag har för mig något om att man får starta upp till Lb, är det bara unghästklasser då, eller vanliga oxå?

5årig ponny får starta tom Msv B måste gå i avd B (alltså för unghäst, om det inte är Clear Round bedömning, då brukar ju alla vara i samma)

(för 5årig häst är det 130)

Du får inte starta avd.A ("vanlig" tävlingsklass) förrens hästen/ponnyn är 6 år. Men ponny får du tävla upp till MSVB med en femåring. Häst vet jag inte.

En fem åring får aldrig starta Avd A utan endast Avd B. Den får starta upp till 1.30 hoppning. När hästen blivit 6 år får den starta Avd A efter 2 felfria ritter i Avd B det året hästen fyllt 6 år. Som 6 åring får den starta upp till 1.45.

okej tack så mkt :). då vet jag.

men som här då
http://www.storaekeby.nu/Prop_09_18_trav.htm

det är lokala tävlingar för travhästar och det står ingenting om avd A och B, heller ju ingen ponny/häst-indelning eftersom de räknar med att de flesta är häst och alla tävlar mot alla.

och jag som så gärna ville starta i tävlingen oxå, att bara rida CR 60 känns lite trist :(.

eftersom det inte är några indelningar här, får jag starta ändå?

Alltså, det står nästan aldrig i en propp om det är avdB eller inte, du kan ju avläsa på detta:
Klass 3 Max höjd 80 cm Hoppning i två faser (ersätter A1:d) (100+0)60

100+0 är ju för avd A hästar och 60 är för avdB...Arrangören är skyldig att ha avdB från lokaltävling och uppåt, om det är annan bedöming är CR, vilket så är här. (fast det såtr lite fel, egentligen ska det stå (100+0/60)

Du kan jämföra med tex denna propp som är en vanlig lokaltävling.. http://www.distriktet.nu/04_proppar/040801_odensbacken_lh.htm

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
628
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
901
Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
31 969
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama