Vilka hundar blir ni rädda för??

Sv: Vilka hundar blir ni rädda för??

Jag kan bli lite smårädd (el "rädd" är väl att ta i, snarare avvaktande/smånervös) om jag träffar på en lös okänd hund som är osäker och verkar visa aggressiva tendenser.

Jag är inte rädd för hundar, men vissa hundägare är obehagliga.

Finns ett par här i området som har två hundar, en golden och en blandras, ser jag dem så går jag en annan väg. De har ingen kontroll över hundarna utan de drar med dem dit de vill medan ägarna gapar och skriker. Och jag orkar inte med att de ska hoppa på min hund igen. De hoppar inte på och anfaller utan de vill leka, men min hund är inte road av dem, och jag kan inte lova att hon inte biter deras hundar.

Förra gången blev jag helt insnurrad i den ena hundens koppel för den sprang gläfsandes runt mig och min hund som satt vid mina fötter och morrade. Vad ska man göra? Alltid samma sak "Han vill bara leka." Jaha men min hund vill inte leka. Varför är det så svårt att fatta?

Tyvärr verkar en del rädda för min hund. Men det förstår jag efter all skit de skriver i tidningar.
Min hund kunde inte bry sig mindre om folk vi möter på promenad, hon vill nosa i gräset när hon är ute på promenad och inte hugga folk som de verkar tro.

Jag har definitivt stor respekt för dobermann och rottweiler, och även andra stora raser som har mycket vaktbeteende.

*kl*
e mest rädd för hundägare faktiskt :crazy:
Men jag gillar inte schäfer, har blivit illa biten i armen så de har satt sina spår!:(
Sen tycker jag inte om hundar som man inte ser fram eller bak på, svåra å "läsa":smirk:

Har ju själv två hundar som gör att många väljer att gå på andra sidan gatan...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 374
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 909
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 869
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!