Vilka här är uppfödare?

Sv: Vilka här är uppfödare?

Stort grattis till första kullen Shark! :love: Grymt söta, och två med RAG-bicolor-V... *blundar hårt*

/Erica
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Taack! Tyvärr fick det bli en nattlig resa på 25 mil för de små i natt. Mamma katt fick feber, men tack o lov så fanns ingen unge kvar i livmodern utan det är troligtvis mastit, så nu går hon på antibiotika och så hoppas vi hon repar sig fort!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Grattis till bebisarna och vilken start med en sjuk mamma.
Hoppas det löser sig och att alla blir friska och pigga
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Hon har tack och lov aldrig varit allmänpåverkad, utan pigg och kry på det sättet. Bara det att jag känner min katt väl och såg på andningen att ngt var fel. Så forthoppningsvis fick hon ju behandling fortare än fortast och blir inte "dåligare".
Bebbarna har dessutom trots lång resa osv gått upp en hel del första dygnet!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Men stumpan då
consoling1.gif


Hur funkar antibiotika med ungarna? Går det över i mjölken och hur farligt är det?
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Hon fick givetvis ett antibiotika som kan ges till dräktiga/digivande honor :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka här är uppfödare?

Aha, visste inte att det fanns speciella. Jag har haft en kull som gick smärtfritt så jag har inte behövt sätta mig in i det där. Eftersom jag inte föder upp längre så känns det inte som så jätteviktigt att ha koll på att det finns speciella antibiotika till digivande/dräktiga honor.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Jo då, det finns två väldigt milda antibiotika man kan ge dräktiga/digivande honor.

Visste inte detta innan heller men nu fick man ju erfara det :)
Jag va ju iprincip beredd på att nu blir det att nappa upp allihop, men det slapp jag!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Låt mig presentera:
SE*Barbabelle's första kull 7 veckor gamla:)

P9083532.JPG


P9083514.JPG


P9083456.JPG


P9083500.JPG

Den här grabben har en vikt på 1200 gram ca, 7 veckor gammal!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Gud vad läcker padda!

Här är ungarna nu 13 veckor och den första flyttade igår. Känns skönt, blev sååå mycket lugnare nu med bara 4 kvar!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

*kl*
Nu är det ju inte jag som ska ta första kullen på Lillan, men jag får överta henne fertil sen och uppfödaren uppmuntrar kull. Jag tycker det är läskigt att sälja ungarna till folk jag inte känner. Funderar faktiskt seriöst på (beroende på Yoga då förstås) att ta en kull och behålla alla :o Eller kan man leasa ut en kattmage? :D
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Haha! Det blir ju kanske lite jobbigt om det blir sju ungar :). Men seriöst, här närmar det sig också första kull och jag fattar inte hur man ska kunna sälja ungarna??

Min lilla hona ska ställas ut om någron vecka och sedan blir det kontroll (ultraljud) på hjärta och njurar. Sen parning om allt är ok. Första kullen är uppfödarens (jag är fodervärd) men hon ska få den hos mig. Och jag tänker passa på att lära mig allt :D
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Spännande!! Lillan har DNA-testade föräldrar neg mot PKD, så det slipper vi. Tror vi har utrotat det på svenska britter nu tack vare DNA-testet. Men hon ska ju hjärtkollas innan kull förstås, vilket torde bli i sommar/höst nästa år.
Man får väl hoppas på en liten kull :p
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Tjohoo nu har min lilla Isa både varit på utställning och hos veterinären :) Och det gick finemang. Hjärta och njurar är tiptop och på utställningen fick hon cert i öppen klass och jättefin kritik. Så nu ska hon paras på nästa löp och oooohh vad jag ser fram mot detta!

Isa på utställning:

32756397.jpg

Hon är en Ragdoll, fyller ett år om en vecka.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Grattis till certet!!

*KL*

Bjuder på ett foto taget idag på största killen i kullen som nu på torsdag blir 12 veckor och väger redan över 2 kg! :D:eek: Mjölkpaketet är för att få lite perspektiv på storleken.

310202_10150405741011159_788086158_10332802_242462613_n.jpg


Det känns lite jobbigt att låta en sån här pangkille gå, men jag vägrar dela av mitt hem pga hon/hankatt. Då får han de betydligt bättre hos sin blivande ägare! Men han kommer iaf ställas ut vilket jag är oerhört tacksam för!
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Med lite sorg i hjärtat skriver jag nu detta inlägg.
På fredag är det dags... pojkarna flyttar :cry:
Så nu har de sista korten tagits, iaf de "seriösa".
Här kommer en bild på var och en!

317764_10150408022426159_788086158_10348377_1552577774_n.jpg

Jag aaavlider nästan av hans fantastiska look!

317160_10150408023446159_788086158_10348387_85641652_n.jpg

Prinsessan som stannar!

296875_10150408023681159_788086158_10348392_802448361_n.jpg


291786_10150408024361159_788086158_10348399_1141176636_n.jpg


309862_10150408025146159_788086158_10348405_2144879483_n.jpg

Morsan fick komma ut o lufta sig lite med, förbise den superlöjliga pälsen, inte lätt o va morsa ;)
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

knapplån

Nu är lilla Isa parad! Jag går här som på nålar och hoppas hon är dräktig :D Detta blir "min" första kull (jag är fodervärd till Isa så katttungarna blir inte mina) Men det är jag som ska ta hand om dem.

Hon var hos hanen 15-17 november, och det ska ta tre veckor innan spenarna blir röda har jag förstått? Finns det några andra tecken så här tidigt? Hon är som vanligt tycker jag..lekfull, gosig och matglad.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 542
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 855
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp